ÖZ
Turizm sektörü, sürekli değişim gösteren, talep üzerinde değişimlerden dolayı çağın getirmiş olduğu yeniliklere ayak uydurmak zorunda kalarak dinamikliğini korumaya çalışan bir hizmet sektörüdür. Küresel bir boyut ...
ÖZET
Makinelerin çeşitli algoritmalar aracılığı ile kendisine verilen örneklerden öğrenip, gelecek durumlar için tahminlerde bulunmasına makine öğrenmesi denir. Makine öğrenmesi yöntemlerinde eğitim aşamasının başarısı ...
ÖZ
Türk kültür ve Uygarlıklarında “Türk Rengi “ olarak bilinen “Turkuaz” olarak adlandırılan renk, Türk medeniyetlerinin bulunduğu ve Türklerin var olduğu geçmişten günümüze her coğrafyada turkuaz renk varlığını göstermiştir. ...
ÖZ
Tüketiciler, satın alma karar sürecinde çeşitli faktörlerden etkilenir. Bu faktörlerden biri de tüketici etnosentrizmidir. Tüketici etnosentrizmi, ithal bir ürün almanın ne kadar uygun olduğu ile ilgilidir. Literatürde, ...
ÖZET
Ekonomik sistem hükümetlerin coğrafi bir bölge veya ülke genelinde mevcut kaynakları, hizmetleri ve malları düzenlediği ve dağıttığı bir araçtır. Ekonomik sistemler sermaye, emek, fiziksel kaynaklar ve girişimciler ...
ÖZ
Çocukluk ve gençlikte edinilen tecrübeler yetişkinlik dönemindeki tüketim alışkanlıklarını etkilemektedir. Tüketimin anlamı başarı, haz, güç, statü, eğlence ve özgürlük gibi sembolik anlamları çağrıştıracak şekilde ...
ÖZ
Bu çalışma giyim kültürüne odaklanmaktadır çünkü giyim, bireylerin tüketici olarak kimliklerini ifade etmelerinin yaygın ve etkili bir aracıdır. Giyim sosyal bir olgu olduğundan, bu çalışmanın teorik çerçevesi Tüketim ...
ÖZ
Araştırmanın amacı, tüketicilerin besin destek ürünleri satın alma eğilimlerini ve bu eğilimleri etkileyen faktörleri genişletilmiş PDT kapsamın da belirlemektir. Bu araştırmada, doğru tespitler ve çözümlemeler için; ...
ÖZ
Marka sadakati, rakip firmaların tüketicileri kendi ürün piyasalarına çekebilmek için yaptıkları tüm tutundurma çalışmalarına ve pazarlama yöntemlerine rağmen, tüketicilerin satın aldığı ürün ya da hizmeti ileride yine ...
ÖZ
Online yiyecek ve içecek ürünleri satın almak, özellikle genç nesil arasında yaygın bir uygulama haline dönüşmekte ve e-ticaret satışları her yıl artmaktadır. Koronavirüs hastalığıyla (COVID-19) birlikte daha fazla ...
ÖZ
Bu araştırmada tüketicilerin sosyal sorumlu tüketim dindarlik, ekonomik ve bilimsel değişkenlere göre incelenmiştir. Ayrıca, demografik değişimin tüketicilerin sosyal sorumlu tüketim üzerindeki etkisini incelenmiştir ...
ÖZ
Günümüzde birçok alanda ödeme aracı olarak kabul görmesi ile değer kazanan bitcoin, turizm sektöründeki birçok firma tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, kriptro para borsalarında hesabı olan tüketicilerin ...
Multilayered rasorber, resistive and conductive frequency selective surfaces, RCS reducing, absorptive and transmissive structures.ÖZET
Radom, bir antenin yayılım karakteristiğini bozmadan ona fiziksel koruma ...
ÖZ
Hayatın vazgeçilmez unsuru medya, tüm bilim dallarına özgü bilgi kaynaklarının muhafaza edildiği büyük bir mecradır. Özellikle uzun ömürlü, silinme tehlikesi olmayan yazılı basın araçlarından gazeteler ve dergiler ...
ÖZ
Soğuk Savaş döneminin sona ermesinin ardından dünyanın siyasi coğrafyasında ve güç dengelerinde önemli değişiklikler yaşanmıştır. İki kutuplu dünya düzeninde çok kutupluluk tartışmaları başlarken, uluslararası sistemde ...
ÖZET
Rekabet global iktisadi bağlantılarda esas kavramlardan biridir. Küreselleşmenin tesiri altında rekabet iç ve dış pazarların ekonomik bağlantılarında temel bir döngü yaratmaktadır. Rekabetin oluşturduğu bu hareketli ...
ÖZ
ABDYRESHIDOV, Kakajan, Türk Dil Kurumunun Türkçe Sözlük’ü İle Türkmenistan Ilımlar Akademiyasının Türkmen Dilinin Sözlüğü’ndeki Ortak Kelimelerin Ses Değişimlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karabük, ...
ÖZ
Türk Dünyası kavramı, Adriyatik’ten Çin Seddi’ne, Güney Asya’dan Kuzey Buz Denizi’ne kadar olan bölgede yaşayan Türk dili konuşan toplulukları ifade etmektedir. Bu geniş alanda var olan bağımsız Türk cumhuriyetleri, ...
ÖZ
İnsanlık tarihine bakıldığında insanoğlu yaşamını sürdürebilmek doğaya ayak uydurarak barınma, avlanma, korunma gibi bazı ihtiyaçlarını karşılayabilmek için bulunduğu ortama hâkim olma ve güçlü olma isteği ile farklı ...
ÖZ
Türk dünyası kavramı bütün Türk halklarını bünyesinde barındıran bir kavram olarak tanımlanmıştır. Türkler dünya üzerinde çok geniş coğrafyalara yayılmışlardır ve Türklerin tarihi geçmişleri çok eski dönemlere ...