Karabuk University

İnternet Bankacılığı Kullanım Kararını Etkileyen Unsurların Belirlenmesi: Karabük Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author GÖRGÜLÜ, MEHMET ZAHİT
dc.date.accessioned 2021-01-19T07:49:21Z
dc.date.available 2021-01-19T07:49:21Z
dc.date.issued 2020-01-12
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1017
dc.description.abstract ÖZ Bilgi teknolojileri ve internetin gelişim süreci ile birlikte internet bankacılığı müşterilerin hizmetine sunulmuştur. İnternet bankacılığı banka müşterilerinin işlerini kolaylaştırdığı ve hızlandırdığı için çok hızlı bir şekilde gelişim göstermiştir. Her geçen gün gelişmeye devam eden internet bankacılığına yönelik araştırma ihtiyacıda bu doğrultuda artış göstermektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin internet bankacılığı kullanımını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda internet bankacılığı kullanım kararını etkileyen unsurların belirlenmesinde literatürde sıklıkla kullanılan beş boyut (Algılanan Güvenilirlik, Sosyal Etki, Tutum, Algılanan Fayda ve Algılanan Kullanım Kolaylığı) dikkate alınmıştır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket çalışması tercih edilmiştir. Söz konusu boyutların demografik unsurlara göre farklılık farklılaşmadığına yönelik hipotezler oluşturulmuş ve istatistiki yöntemlere göre (t-testi, ANOVA) test edilmişlerdir. Çalışma sonucunda kurulan hipotezlerin büyük bölümünün (35 hipotezden 24’ü) demografik faktörler açısından farklılıp göstermediği tespit edilmiştir. ABSTRACT Internet banking is offered to the customers with the development of information technologies and internet. Internet banking has developed very rapidly as it facilitates and accelerates the business of bank customers. The need for research on internet banking, that develops day by day, is also increasing in the same direction. In this study, we aim to determine the factors that affects the use of internet banking by the students of university. The five dimensions, that are commonly used in the literature, are taken into account while determining the factors affecting the decisions to use internet banking. Questionnaire study is preferred as the data collection method in the study. Hypotheses about whether the dimensions in question differ according to demographic factors is created and tested according to statistical methods (t-test, ANOVA). As a result of the study, it was determined that most of the hypotheses (24 out of 35 hypotheses) did not show differences in terms of demographic factors. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İnternet Bankacılığı, Karabük Üniversitesi, Üniversite Öğrencileri en_EN
dc.subject Internet Banking, Karabuk University, University Students en_EN
dc.title İnternet Bankacılığı Kullanım Kararını Etkileyen Unsurların Belirlenmesi: Karabük Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative Determining the Factors Affecting the Decision of Use of Internet Banking: A Research on Karabük University Students en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account