Karabuk University

TOKİ Konutlarında Memnuniyet Araştırması: Karabük Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author SUZAN, TUNCAR
dc.date.accessioned 2021-01-26T07:18:59Z
dc.date.available 2021-01-26T07:18:59Z
dc.date.issued 2021-01-26
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1027
dc.description.abstract ÖZ Küreselleşen dünyadaki bütün sektörlerde yoğun rekabet ortamının var olduğu, işletmelerin yanı sıra devletlerin sürdürebilirlik açısından yeni konut üretim stratejileri uyguladıkları bir dönem yaşanmaktadır. Rekabetin yoğunlaştığı bu süreçte konutlar için yeni kullanıcılar bulmakla birlikte mevcut kullanıcıların memnun edilmesi fikri yaygın hale gelmiştir. Dolayısıyla kullanıcıların konuttan memnun olma düzeylerinin belirlenmesi üretilen konutun kalitesinin bir göstergesi olarak da karşımıza çıkmaktadır. Mal ve hizmet üreten işletmeler gibi konut üreten kuruluş ya da devletlerin de üzerinde durdukları yegâne konu kullanıcı memnuniyetidir. Bu kapsamda çalışma, TOKİ konutlarındaki kişilerin memnuniyetini oluşturmakta olup Karabük ilinde gün geçtikçe artan toplu konut kullanıcılarının memnuniyetini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Alan çalışması sonucunda TOKİ konutlarında kalan kişilerin ikamet etmiş oldukları konuttaki salonun büyüklüğünü, konutun genel planının kullanışlı olmasını ve konuttaki odaların gün ışığından yararlanma durumunu yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ancak konutlardaki odaların sayısı ve büyüklükleri, mutfak ve banyo büyüklükleri, kullanılan malzeme, ses ve yalıtım, yangın önlemi, dış boyaları ve görünümleri konusunda bir kararsızlık yaşadıkları söylenebilir. Katılımcıların, konut çevresindeki aydınlatmanın yeterli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ancak konut çevresindeki alanlar, otopark, alışveriş merkezleri, kültürel aktivitelerin uygulandığı tesisler, spor tesisleri, eğitim kurumları, sağlık birimleri, ibadethaneler, çevre düzenlemesi, toplu taşıma olanakları, altyapı hizmetleri, belediye hizmetleri ve güvenlik gibi çevresel faktörlerin yeterliliği konusunda da kararsız oldukları tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan konut sakinlerinin gerektiğinde komşularının yardımına başvurabildikleri ve komşularla belirli aralıklarla evde görüşebildikleri ortaya çıkmıştır. Ancak komşuluk ilişkilerinden memnun olup olmadıkları konusunda, komşularla bina toplantılarında görüşme, komşular arasında yardımlaşma ve birlik olduğu konusunda kararsız kaldıkları görülmektedir. Bununla birlikte konutlarda bekârların oturmasının site sakinlerini rahatsız edip etmediği ve konut alanında gürültü yapan komşu çocuklarından rahatsızlık duyulması konularında da kararsızlık yaşandığı görülmüştür. Anahtar Kelime: Konut Politikası, Kullanıcı Memnuniyeti, TOKİ, Karabük  ABSTRACT A period in which there is an intense competition environment in all sectors, and the states as well as businesses are implementing new housing production strategies in terms of sustainability is experienced along with the globalization process. In this period during which competition has increased, the idea of satisfying the existing customers as well as finding new customers for the houses has become widespread. Therefore, determining the levels of customer satisfaction with the houses also appears as an indication of the quality of the house built. Customer satisfaction is one of the important issues on which house-producing organizations or states, as well as businesses producing goods and services, have also focused their attention. In this context, this study constitutes the satisfaction of the people in TOKİ houses and was carried out to reveal the satisfaction of housing customers which is increasing day by day in Karabük province. As a result of the field survey, it was determined that the individuals living in TOKİ houses considered that the size of the living room in the houses where they resided, usefulness of the general plan of the house, and the fact that the rooms in the house received daylight were sufficient. However, it can be said that they were undecided about the number and size of the rooms in the houses, kitchen and bathroom sizes, and materials used, sound and insulation, fire measures, exterior paints and their appearance. It was determined that the participants considered that the lighting around the houses was sufficient. However, it was determined that they were undecided about the adequacy of environmental factors such as areas around the houses, parking lot, shopping malls, facilities where cultural activities are implemented, sports facilities, educational institutions, health units, places of worship, landscaping, public transportation facilities, infrastructure services, municipal services and security. It was revealed that the residents of the houses who participated in the study could ask for help from their neighbors and could meet with neighbors at regular intervals at home. However, it is observed that they were undecided about whether they were satisfied with their neighbor relations, meeting with neighbors at building meetings, and the presence of cooperation and solidarity among the neighbors. Nevertheless, it was observed that they were also undecided about whether the residence of singles in the houses disturbed the residents and about they were uncomfortable with the children of neighbors making noise in the housing area. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Konut Politikası, Kullanıcı Memnuniyeti, TOKİ, Karabük en_EN
dc.title TOKİ Konutlarında Memnuniyet Araştırması: Karabük Örneği en_EN
dc.title.alternative Konut Politikası, Kullanıcı Memnuniyeti, TOKİ, Karabük en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account