Karabuk University

Seçmenlerin Sosyal Medya’nın Politik Etkililiği Algısı ve Sosyal Medyada Politik Davranışlarının, Demografik Faktörler Yönünden Analizi; Karabük Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author KAPLAN, TUNAHAN
dc.date.accessioned 2021-01-29T11:18:16Z
dc.date.available 2021-01-29T11:18:16Z
dc.date.issued 2021-01-13
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1048
dc.description.abstract ÖZ Sosyal medya 21. Yüzyıl dünyasını birçok yönden etkilemektedir. Sosyal medyanın en önemli etkisi zaman ve mekân arasındaki ilişkiyi yıkarak anlık bir etkileşime olanak sağlamasıdır. Dolayısıyla, iletişim süreçleri ile yakından ilişkili bir olgu olan siyaset ve politik pazarlama da sosyal medya ile etkileşim içinde şekillenmektedir. Dört bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde politika, pazarlama, politik pazarlama kavramlarının tanımlarına ve pazarlama karması elemanlarının içeriklerine değinilmiştir. İkinci bölümde devletin yönetim kadrosunun belirlenmesini sağlayacak seçimlerde oy kullanacak olan seçmenlerin davranışları, bu davranışlara nelerin etki edeceği ve bu davranışların farklı yaklaşım türleriyle açıklanmasına değinilmiştir. Üçüncü bölümde tüm toplumsal kesimlere hitap eden sosyal medya kavramı, bu kavramın özellikleri, bu medya türünün geleneksel medya türünden farkları incelenmiştir. Araştırma bölümünde sosyal medyanın politik etkililiği algısı ve sosyal medyadaki politik eylem davranışları Karabük ilinde yaşayan sosyal medya kullanıcısı seçmenlerin demografik faktörleri ile bağlantılı olarak incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Karabük ilinde yaşayan seçmen kitlesi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda 600 kişi ile yüz yüze anket ve Covid-19 pandemisi nedeniyle e-anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formlarından elde edilen verilere göre hipotez testlerinin yapılması için öncelikle kullanılan ölçeğe doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ile elde edilen ölçek faktörleri hipotez testlerinde demografik değişkenlerle birlikte ele alınmış; bu testlerde Kruskal Wallis, Spearman Korelasyon, Mann-Whitney U ve Ki-kare ilişki testi kullanılmıştır. ABSTRACT Social media affects the 21st century world in many ways. The most important effect of social media is that it enables an instant interaction by breaking down the relationship between time and space. Therefore politics and political marketing, which are a phenomenons closely related to communication processes are also shaped in interaction with social media. In the first part of the study, which consists of four parts, the definitions of the concepts of politics, marketing, political marketing and the contents of the marketing mix elements are mentioned. In the second part, the behavior of the voters who will vote in the elections that will enable the determination of the administrative staff of the state, what will affect these behaviors and the explanation of these behaviors with different types of approaches are mentioned. In the third part, the concept of social media appealing to all social segments, the features of this concept, and the differences of this type of media from the traditional media type are examined. In the research part, the perception of the political effectiveness of social media and the political action behaviour in social media are examined in relation with demographic factors of social media user voters living in Karabük province. The population of the research consists of the electorate living in the province of Karabük. The survey method was used as a data collection method in the study. In this context, face-to-face surveys with 600 people and e-survey method due to the Covid-19 pandemic were used. According to the data obtained from the questionnaire forms, confirmatory factor analysis was performed on the scale used primarily to test the hypothesis. Scale factors obtained by confirmatory factor analysis were considered together with demographic variables in hypothesis tests; in these tests Kruskal Wallis, Spearman Correlation, Mann-Whitney U and Chi-square relationship test were used. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Politik pazarlama, politika, sosyal medya, seçmen davranışı en_EN
dc.subject Political marketing, politics, social media, voter behavior en_EN
dc.title Seçmenlerin Sosyal Medya’nın Politik Etkililiği Algısı ve Sosyal Medyada Politik Davranışlarının, Demografik Faktörler Yönünden Analizi; Karabük Örneği en_EN
dc.title.alternative The Analysis of Voters' Political Effectiveness Perceptions of Social Media and Their Political Behaviors in Social Media in Terms of Demographic Factors; The Case of Karabük en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account