Karabuk University

Irkçılığin yol açtığı ötekilestirme Wuthering Heights, To Kill a Mockingbird ve Beloved

Show simple item record

dc.contributor.author Almaraee, Author of the Thesis Zaid Almaraee
dc.date.accessioned 2021-02-01T08:57:58Z
dc.date.available 2021-02-01T08:57:58Z
dc.date.issued 2021-02-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1051
dc.description.abstract ABSTRACT This study investigates racism and alienation in the novels of Wuthering Heights by Emily Brontë, To Kill A Mockingbird by Harper Lee, and Beloved by Toni Morrison. These issues represent the main themes in these novels. Racism and alienation are prevalent issues in human societies, especially with the increase in human conflicts with the racial nature. The researcher discusses racism and alienation embodied in the conflict between white people and the rest of ethnic minorities, especially African-Americans, and people of color. The first chapter deals with the theoretical framework. It consists of two parts: Trauma narration of the three novels, and a review of previous studies. The second chapter argues the novel of Wuthering Heights, And how racism took its course in this novel, especially with the character of Heathcliff. The third chapter studies the novel of To Kill a Mockingbird, and how racism in Maycomb society is a rooted trait with many different connotations according to the different people. The fourth chapter discusses the novel of Beloved, which shows racism, slavery, and the resulting alienation with its psychological and physical harm, especially with the character of Sethe. The study finds that racism, slavery, and racial discrimination are the main causes that led to the alienation and the psychological and physical proplems affecting blacks, African-Americans, and people of color. It was concluded that racism and alienation are two interrelated components in suffering of blacks, African-Americans, and people of color. Keywords: Alienation, Racism, Slavery, Blacks, African-Americans   ÖZ Bu çalışma, Wuthering Heights, To Kill A Mockingbird ve Beloved romanlarındaki ırkçılık ve marjinalleşme konularını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu konular, bu romanlardaki ana temaları temsil etmektedir. Irkçılık ve Yabancılaşma, özellikle farklı etnik gruplar arasındaki çatışmaların tırmanmasıyla yaygınlaştı. Araştırmacı, ırkçılık ve yabancılaşmayı, beyazlar ve diğer etnik azınlıklar, özellikle Afro-Amerikalılar ve beyaz olmayan insanlar arasındaki çatışmayı somutlaştırarak tartışıyor. İlk bölüm teorik çerçeve ile ilgilidir. İki bölümden oluşur: Üç romanın travma anlatımı ve önceki çalışmaların gözden geçirilmesi. İkinci bölüm, bu romanda özellikle Heathcliff karakteri ile Wuthering Heights romanı ve ırkçılıktır. Üçüncü bölüm To Kill A Mockingbird romanı inceliyor, ve Maycomb toplumundaki ırkçılığın, farklı insanlara göre birçok farklı çağrışımları olan köklü bir özellik olduğunu. Dördüncü bölüm, ırkçılık ve köleliği ve bunun sonucunda ortaya çıkan yabancılaşmayı psikolojik ve fiziksel zararlarıyla, özellikle de Sethi karakteriyle anlatan "Beloved" romanını tartışıyor. Çalışma, ırkçılık, kölelik ve ırk ayrımcılığının ötekilestirme ve siyahiler ,Afro-Amerikalılar üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilere yol açan ana nedenler olduğunu belirlemiştir.Irkçılık ve ötekilestirme konuları, siyahilerın, Afrikalıların ve beyaz olmayanların çektiği acılar ile ilişkili iki kavramdır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Ötekileştirme, Irkçılık, Kölelik, Siyahlar, Afro-Amerikalılar en_EN
dc.title Irkçılığin yol açtığı ötekilestirme Wuthering Heights, To Kill a Mockingbird ve Beloved en_EN
dc.title.alternative ALIENATION AS A TRAUMATIC RESULT OF RACISM IN WUTHERING HEIGHTS, TO KILL A MOCKINGBIRD, AND BELOVED en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account