Karabuk University

Kişilik Tipleri ve Fiyat Algısı: Antalya Destinasyonu Ziyaretçileri Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author MUSELLİM, FATİH
dc.date.accessioned 2021-02-11T12:16:42Z
dc.date.available 2021-02-11T12:16:42Z
dc.date.issued 2021-01-19
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1079
dc.description.abstract ÖZ Tüketici davranışı bağlamında turist davranışı; turistik hizmetlerinin kabulüne yönelik planlama, karar verme ve satın alma süreçlerini içerir. Turistlerin seyahat öncesinde, sırasında ve sonrasında tutumlarına göre davranış biçimlerini ifade eder. Turist davranışı genel olarak demografik ve sosyoekonomik özellikler, ulusal kültür veya bireysel tercihler etrafında şekillenir. Bununla birlikte halihazırda hala açıklanması gereken karmaşık bir süreçtir. Bu araştırmada yerli ziyaretçilerin turistik hizmetlere yönelik fiyat duyarlılıklarının tanımlanması ve kişilik tipleri ile ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Antalya destinasyonuna 2019 yılında ziyaret gerçekleştiren 403 yerli ziyaretçiden anket tekniği kapsamında toplanan veriler analiz edilmiştir. Verilerinin analizi kapsamında yerli turistlerin fiyat duyarlılığı; fiyat bilinci, satış eğilimi, fiyat-kalite ilişkisi, fiyat mavenizmi, prestij duyarlılığı ve değer bilinci öncelik sırasında şekillenmiştir. Antalya destinasyonu ziyaretçilerinin kişilik tipleri ise fedakar kişilik, dışa dönük kişilik, kullanılmaya yatkın kişilik ve baskın kişilik önceliğindedir. Ayrıca ziyaretçilerin kişilik tiplerinin; fiyat algısını olumlu şekilde etkilediği tespit edilmiştir. ABSTRACT Tourist behavior in the context of consumer behavior; It includes planning, decision-making and purchasing processes for the acceptance of tourist services. It expresses the behaviors of tourists according to their attitudes before, during and after travel. Tourist behavior is generally shaped around demographic and socioeconomic characteristics, national culture or individual preferences. However, it is currently a complex process that still needs to be explained. In this research, it is aimed to define the price sensitivity of local visitors towards touristic services and to associate them with personality types. For this purpose, the data collected within the scope of the survey technique from 403 local visitors who visited Antalya destination in 2019 were analyzed. Within the scope of the analysis, price sensitivity of local tourists, price awareness, sales tendency, price-quality relationship, price management, prestige sensitivity, and value awareness was shaped according to the order of priority. The personality types of the Antalya destination visitors are altruistic personality, extroverted personality, the personality prone to use and predisposed personality. In addition, it has been determined that the personality types of the visitors affect the price perception positively. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Turist Davranışı, Fiyat Algısı, Kişilik Tipi, Antalya Destinasyonu en_EN
dc.subject Tourist Behaviour, Price Perception, Personality Type, Antalya Destination en_EN
dc.title Kişilik Tipleri ve Fiyat Algısı: Antalya Destinasyonu Ziyaretçileri Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative Personality Types and Price Perception: A Research on Antalya Destination Visitors en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account