Karabuk University

Çalışanın Sahip Olduğu Pozitif Psikolojik Sermayenin Hizmet İnovasyonu Performansına Ve Örgütsel Muhalefete Etkisi: Turizm Alanında Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author YURT, İRFAN
dc.date.accessioned 2021-02-15T10:07:08Z
dc.date.available 2021-02-15T10:07:08Z
dc.date.issued 2021-02-09
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1086
dc.description.abstract ÖZ Küreselleşmeyle birlikte bölgelerin hatta kıtalar arasında ki mesafelerin ortadan kalkmasıyla seyahat, konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde bireysel, örgütsel, toplumsal ve küresel anlamda rekabet hızlı bir şekilde artış göstermiştir. Rekabetle birlikte yeniliklerin çok hızlı gerçekleştiği bir ortamda kâr elde etmek için gerekli olan kalifiye insan kaynaklarına ihtiyaç duyulmuş ve insan kaynağına gösterilen değer artmıştır. Turizm sektöründe işletme performansının, tüketici memnuniyet ve sadakatinin, hizmet kalitesinin ve rekabet avantajının arttırılmasında çalışanların pozitif psikolojik sermaye (Kuşluvan, Kuşluvan, İlhan, & Buyruk, 2010), çalışanların yapıcı fikirleri ve inovasyon performans davranışları önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda araştırma konusunu hizmet sektörü çalışanlarının pozitif psikolojik sermaye algılarının hizmet inovasyon performansı ve örgütsel muhalefet üzerine etkisini tespit etmek, etkilerini tüm yönleriyle incelemek ve literatürde elde edilen birikimleri ortaya koyabilmek araştırmanın temel amacını ve konusunu oluşturmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde pozitif psikolojik sermaye genel olarak tanımlanmış ve boyutları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise örgütsel muhalefet kavramı genel olarak tanımlanmış ve boyutları hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra pozitif psikolojisi ile örgütsel muhalefet algısı arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise hizmet inovasyon performansı kavramı genel olarak tanımlanmış ve boyutları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca pozitif psikolojisi ile hizmet inovasyon performansı algısı arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırma analizi ve bulgularına değinilmiştir. Son bölümde araştırma sonuçları ve öneriler sunulmuştur. Araştırmanın örneklemini 5 yıldızlı otel çalışanları oluşturmuştur. Araştırma kapsamında tam sayım yönteminden yararlanılmıştır. Geçerliliği kabul edilen 500 adet anket formu analizlerde kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre pozitif psikolojik sermaye ile hizmet inovasyonu performansı ve örgütsel muhalefet davranışı arasında pozitif yönlü bir ilişkisi olduğu saptanmıştır. ABSTRACT With the disappearance of the distances between regions and even continents with globalization, individual, organizational, social and global competition has increased rapidly in travel, accommodation and food and beverage businesses. In an environment where innovations take place very quickly with competition, qualified human resources required to make a profit are needed and the value shown to human resources has increased. Employees' positive psychological capital (Kuşluvan, Kuşluvan, İlhan, & Buyruk, 2010), constructive ideas and innovation performance behaviors play an important role in increasing business performance, consumer satisfaction and loyalty, service quality and competitive advantage in the tourism sector. In this context, determining the effect of positive psychological capital perceptions of service sector employees on service innovation performance and organizational opposition, examining the effects in all aspects and revealing the accumulations obtained in the literature constitute the main purpose and subject of the research. In the first part of the study, positive psychological capital was defined in general and information was given about its dimensions. In the second part, the concept of organizational opposition is defined in general and information about its dimensions is given. Then, the relationship between positive psychology and the perception of organizational dissent is mentioned. In the third part, the concept of service innovation performance is defined in general and information is given about its dimensions. In addition, the relationship between positive psychology and perception of service innovation performance was mentioned. In the fourth part, research analysis and findings are mentioned. Research results and recommendations are presented in the last section. The sample of the study was composed of 5- star hotel employees. The simple random sampling method was used within the scope of the research. 500 questionnaire forms accepted as valid were used in the analysis. According to the results of the analysis, it has been determined that positive psychological capital has a positive relationship between employee service innovation performance and organizational opposition behavior. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Psikolojik Sermaye, Hizmet İnovasyonu, İnovasyon Performansı, Örgütsel Muhalefet en_EN
dc.subject Positive Psychology, Positive Psychological Capital, Innovation, Service Innovation Performance, Organizational Dissent en_EN
dc.title Çalışanın Sahip Olduğu Pozitif Psikolojik Sermayenin Hizmet İnovasyonu Performansına Ve Örgütsel Muhalefete Etkisi: Turizm Alanında Bir Uygulama en_EN
dc.title.alternative The Effect of Employee's Positive Psychological Capital on Service Innovation Performance and Organizational Dissent: An Application in Tourism en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account