Karabuk University

Bir Rekabet Aracı Olarak Hedef Maliyetleme: Bir Üretim İşletmesinde Uygulama.

Show simple item record

dc.contributor.author DOĞAN, ALPER
dc.date.accessioned 2021-02-24T11:10:38Z
dc.date.available 2021-02-24T11:10:38Z
dc.date.issued 2021-02-24
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1126
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışmanın temel amacı, stratejik maliyet yönetim sistemlerinden biri olan hedef maliyet yönteminin duvar kâğıdı üretimi yapan bir işletmede uygulanması ile işletmeye sağlayacak muhtemel faydaların belirlenmesidir. Bu amaçla işletmede mevcut üretim ve muhasebe sistemleri incelenmiş olup, hedef maliyet yönteminin işletmede uygulanması amacıyla uygulama yapılan işletmenin mali verileri elde edilmiş olup bununla birlikte değer analizi endekslerinin belirlenmesi amacıyla da işletmenin uzun dönemde ürünlerini satın alan müşterileri ile görüşülerek değer analizi verileri elde edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda uygulama yapılan işletmenin vinil (hammadde) üretim bölümünde maliyet endeksinin 1’in altında olduğu ortaya çıkmıştır. İşleme ve Paketleme üretim bölümlerinde ise maliyet endeksinin 1’in üstünde olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda işletmenin vinil(hammadde) üretim bölümünde maliyet azaltma yöntemi uygulaması gerektiği ortaya çıkmıştır. Maliyet azaltımı uygulayabilmesi için uzun dönemli hammadde tedarik anlaşmalarıyla veya daha fazla hammadde stoku yaparak maliyet azaltma yöntemlerine başvurabilir. İşleme ve paketleme bölümlerinde fonksiyonel olarak geliştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Fonksiyonel olarak geliştirebilmek için daha donanımlı makine ve teçhizat kullanılması veya bu bölümlerde çalışan personellerden daha çok verim alabilmek için eğitim verilmesi gibi yöntemlerin uygulanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Hedef Maliyetleme; Stratejik Maliyet Yönetim Sistemleri; Duvar Kâğıdı İşletmeleri ABSTRACT The main goal of this study was to determine the possible benefits to be provided by the application of the target-cost method, which is one of the strategic cost management systems, in a company producing wallpapers. For this purpose, the current production and accounting systems of the company were examined, and the financial data of the company were obtained in order to apply the target-cost method. Furthermore, to establish the value analysis indices, value analysis data were obtained by interviewing the customers who had been buying the products of the company for a long time. The findings showed that the cost index in the vinyl (raw material) production department of the company was below 1. It was also found that the cost index was above 1 in the Processing and Packaging departments. The study showed that the company should apply a cost reduction method in the vinyl (raw material) production department. In order to achieve cost reduction, long-term raw material supply contracts can be signed or raw material stocks can be increased. It was also seen that processing and packaging departments had to improve their functions. It was concluded that various methods could be applied such as using more advanced machinery and equipment to improve functions and providing training to make the staff in the relevant departments more efficient. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Hedef Maliyetleme, Stratejik Maliyet Yönetim Sistemleri, Duvar Kâğıdı İşletmesi en_EN
dc.title Bir Rekabet Aracı Olarak Hedef Maliyetleme: Bir Üretim İşletmesinde Uygulama. en_EN
dc.title.alternative Target Costing as a Competitive Tool: Application in a Manufacturing Enterprise en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account