Karabuk University

Kişilik ve Materyalist Tutumların Müşterilerin Tutumluluk Davranışı Üzerine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ZAGALL, ABDALLA MOHAMED ABDALLA
dc.date.accessioned 2021-02-25T07:44:06Z
dc.date.available 2021-02-25T07:44:06Z
dc.date.issued 2021-02-25
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1127
dc.description.abstract ABSTRACT The purpose of this study is to demonstrate the effect of personality and materialistic attitudes on frugality behavior of customers. the literature review and survey have been done. In this study the questionnaire is collection data method. the date has been collected and analysis using SPSS Software. the research finding shows that there is significant difference in student awareness according to gender. There is significant difference in answers according to age variable. There is no awareness about the effect of personality and materialistic attitudes on frugality customer behavior according to education level. There is significant difference in Monthly Family Income variable between costumer’s groups in the effect of personality and materialistic attitudes on frugality behavior of customers. Key Words: Personality; Materialistic Attitudes; Frugality; Consumer Behavior. Bu çalışmanın amacı kişilik ve materyalist tutumların müşterilerin davranış davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Literatür taraması ve araştırması yapılmıştır. Bu çalışmada anket veri toplama yöntemidir. SPSS Yazılımı kullanılarak tarih toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma bulgusu, cinsiyete göre öğrenci farkındalığında önemli bir fark olduğunu göstermektedir. Yaş değişkenine göre cevaplarda anlamlı fark vardır. Kişilik ve materyalist tutumların eğitim düzeyine göre tutumlu müşteri davranışı üzerindeki etkisi hakkında farkındalık yoktur. Kişilik ve materyalist tutumların müşterilerin tutumlu davranışı üzerindeki en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Kişilik; maddeci; Araştırma değişkenleri; tutumluluk; ve müşteri davranışları. en_EN
dc.title Kişilik ve Materyalist Tutumların Müşterilerin Tutumluluk Davranışı Üzerine Etkisi en_EN
dc.title.alternative The Effect of Personality and Materialistic Attitudes On Frugality Behavior of Customers. en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account