Karabuk University

Tüketicilerin Hazır İçme Suyu Markalarına Yönelik Sadakatlerinin Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author TOPÇUOĞLU, ÜMİT
dc.date.accessioned 2021-05-21T12:14:55Z
dc.date.available 2021-05-21T12:14:55Z
dc.date.issued 2021-04-14
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1224
dc.description.abstract ÖZ Marka sadakati, rakip firmaların tüketicileri kendi ürün piyasalarına çekebilmek için yaptıkları tüm tutundurma çalışmalarına ve pazarlama yöntemlerine rağmen, tüketicilerin satın aldığı ürün ya da hizmeti ileride yine alma taahhüdünde bulunarak devamlı olarak aynı firmaya ait markayı tercih etmesi olarak tanımlanır. Tüketiciler belirli evrelerden geçerek kendileri ile marka arasında bir bağ oluşturur ve marka sadakati geliştirirler. Bu tez ile marka sadakati ile satın alma niyeti arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu ilişkiyi saptayabilmek için hazır içme suyu sektörü tercih edilmiştir. İçme suyunun tercih edilmesinde; içme suyunun herkesçe zorunlu bir tüketim ihtiyacı olması ve ulaşımının kolay olması etkili olmuştur. Bu çalışma Karabük ilinde Sağlık Bakanlığı’na bağlı olarak çalışan hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde görev yapan 172 sağlık personelinin 169’unun katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada; hazır içme suyu kullanan bireylerde su markasına yönelik sadakat ile markayı satın alma niyeti arasında aynı yönde istatistiksel açıdan anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. ABSTRACT Brand loyalty is defined as the preference of the brand belonging to the same firm by making a commitment to buy the product or service in the future, despite all the promotion efforts and marketing methods of rival companies to attract consumers to their product markets. Consumers go through certain phases to create a bond between themselves and the brand and develop brand loyalty. With this thesis, it has been tried to determine brand loyalty and purchasing intention. In order to determine this relationship, the ready-made drinking water sector has been preferred. In preferring drinking water; The fact that drinking water is a mandatory consumption need by everyone and that it is easily accessible has been effective. This study was carried out with the participation of 169 of 172 healthcare personnel working in pre-hospital emergency health services working under the Ministry of Health in Karabük province. In the study; According to the structural equation model, it has been determined that there is a statistically significant relationship in the same direction between loyalty towards the water brand and the intention to purchase the relevant brand in individuals using ready-made drinking water. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Marka, Marka sadakati, İçme suyu, Satın alma niyeti en_EN
dc.subject Brand, Brand loyalty, Drinking water, Intention to buy en_EN
dc.title Tüketicilerin Hazır İçme Suyu Markalarına Yönelik Sadakatlerinin Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkileri en_EN
dc.title.alternative The Effect of Consumers' Loyalty to Drinking Water Brands on Their Purchasing Intentions en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account