Abstract:
ABSTRACT
The Psychoanalytic theory deals with various variable aspects such as dreams, flashbacks, nightmares, fear, lack of trust, and many reactions by affected victims, and thus will be presented in this study by analyzing the symptoms of the traumatized characters. Virginia Woolf and Rebecca West challenge the meaning of the fact, the truth of experience, the conventional social functions, and stretch the boundaries of literature to demonstrate the massive impact of war on young people from a psychoanalytic viewpoint in order to share what they observed in that period. Therefore, this thesis tries to explain how the psychoanalytic approach begins to be used in literary criticism by focusing on the consequences of war on young individuals and their reactions after the conflict is ended, and then shows why Mrs. Dalloway and The Return of The Soldiers, are considered to be of the first war traumatizing fiction by pointing to some cases as main characters, showing what they experienced during the Great War. The study is divided into three chapters. The first chapter focuses on variations and characteristics of psychoanalysis, traumatic flurry, war, reflective trauma, contiguous trauma, natures of nightmares, and painful experiences. The second and third chapters conclude that Virginia Woolf and Rebecca West had personal meetings and reflected their fictional works as samples. And, lastly, these techniques have been interpreted by two veterans: Septimus Smith and Chris Baldry, from war massive shocking incidents.
ÖZET
Psikanalitik teori, rüyalar, geri dönüşler, kabuslar, korku, güven eksikliği ve etkilenen mağdurların birçok tepkisi gibi çeşitli değişken yönleri ele alır ve bu nedenle bu çalışmada travmatize edilmiş karakterlerin semptomları analiz edilerek sunulacaktır. Virginia Woolf ve Rebecca West, gerçeğin anlamına, deneyimin gerçeğine, geleneksel toplumsal işlevlere meydan okuyor ve savaşın gençler üzerindeki muazzam etkisini psikanalitik bir bakış açısıyla göstermek için edebiyatın sınırlarını genişletiyor ve gözlemlediklerini paylaşıyorlar. O dönem. Bu nedenle bu tez, savaşın genç bireyler üzerindeki sonuçlarına ve çatışma bittikten sonraki tepkilerine odaklanarak psikanalitik yaklaşımın edebiyat eleştirisinde nasıl kullanılmaya başladığını açıklamaya çalışmakta ve ardından Mrs. Dalloway ve The Return Of The Soldier, bazı vakaları ana karakterler olarak göstererek, Büyük Savaş sırasında yaşadıklarını göstererek ilk savaş travması yaratan kurgulardan biri olarak kabul edilir. Çalışma üç bölüme ayrılmıştır. Birinci bölüm, psikanalizin, travmatik telaşın, savaşın, yansıtıcı travmanın, bitişik travmanın, kabusların doğasının ve acı verici deneyimlerin varyasyonlarına ve özelliklerine odaklanır. İkinci ve üçüncü bölümler, Virginia Woolf ve Rebecca West'in kişisel görüşmeleri olduğu ve kurgusal eserlerini örnek olarak yansıttıkları sonucuna varıyor. Ve son olarak, bu teknikler iki gazi tarafından yorumlandı: Septimus Smith ve Chris Baldry, savaştaki büyük şok edici olaylardan.