dc.contributor.author |
KAREEM, AHMED HAMAD KAREEM |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T11:05:37Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T11:05:37Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1285 |
|
dc.description.abstract |
ABSTRACT
The current study describes the use of modal auxiliary verbs in essays written by Iraqi B.A. students at Tikrit University (in Tikrit province, Iraq). The present study's main aim is to discover how participants use modal auxiliary verbs in academic essay writing to provide a detailed analysis that will assist them in improving their academic writing. 84 Iraqi B.A. students at Tikrit University participated in this study. The participants wrote Eighty-four essays; each participant wrote one essay on a different topic that was chosen. Adopting Palmer’s (1990) classification, the modal auxiliary verbs used by the participants were classified into three categories; a) Epistemic modality; b) Deontic modality; c) Dynamic modality. The results of the current study show that the participants used ‘can’ (f=261) followed by ‘will’ (f=105), ‘must’ (f=86), ‘may’ (f=37), ‘should’ (f=34), and ‘would’ (f=28). It was concluded that the students had overused some modal auxiliary verbs. In addition, it was also determined that they had misused some modal auxiliary verbs in their essay writings. The study will shed light on the different uses and applications of modal auxiliary verbs, which may ultimately help non-native Iraqi students by presenting the proper and most suitable modal auxiliary verbs in their academic writing. The present study also concluded that students ability in using modal auxiliary verbs has to be developed to reach the proper academic level in their writing.
ÖZ
Bu çalışma, Irak’ ın Tikrit şehrinde bulunan Tikrit Üniversitesi'ndeki lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin yazma becerilerinde kullandıkları modal fiilerin incelenmesi hakkındadır. Bu çalışmanın temel amacı, katılımcıların akademik yazı yazarken yardımcı fiilleri nasıl kullandıklarını saptamak ve akademik yazılarını geliştirmelerine yardımcı olacak ayrıntılı bir analizi ortaya koymaktır. Tikrit Üniversitesi'ndeki 84 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Katılımcılar tarafından 84 adet makale yazılmıştır; her katılımcı seçilen farklı bir konu üzerine bir makale yazmıştır. Çalışmada Palmer'ın (1990) sınıflandırmasını benimseyen katılımcılar tarafından kullanılan modal fiiller üç kategoriye ayrıldı; a) Epistemik modalite; b) Deontikmodalite; c) Dinamik modalite. Mevcut çalışmanın sonuçları, katılımcıların 'can' (f = 261) ve ardından ‘will’ (f = 105), must (f = 86), 'may' (f = 37) , ‘should’ (f=34) ‘would'(f =28),. Öğrencilerin bazı modal fiilleri aşırı kullandıkları sonucuna varıldı. Ayrıca, katılımcıların yazım faaliyetlerinde bazı modal fiilleri yanlış kullandıkları da belirlendi. Çalışma Irakta yaşayan yabancı uyruklu öğrencilerin akademik yazılarında modal fiilleri doğru ve en uygun kullanımını konusunda yardımcı olabileceği gibi, onlara modal fiillerin çeşitli kullanım ve uygulamalarına da ışık tutacaktır. Çalışmada ayrıca, öğrencilerin yazılarında uygun akademik seviyeye ulaşmak için modal fiilleri kullanma becerilerinin geliştirilmesi gerektiği sonucuna da varmıştır. |
en_EN |
dc.language.iso |
en |
en_EN |
dc.subject |
Sözdizimi, Anlambilim, Pragmatik, Modal Fiiller, Yabancı Dilde Akademik Yazı. |
en_EN |
dc.subject |
Syntax, Semantics, Pragmatics, Modal Verbs, Foreign Language Academic Writing |
en_EN |
dc.title |
Tikrit Üniversitesi'nde Iraklı Lisans Öğrencilerinin Akademik Yazılarında Modal Fiillerin Kullanımı |
en_EN |
dc.title.alternative |
The Use of Modal Verbs in the Academic Writings of Iraqi B.A. Students At Tikrit University |
en_EN |
dc.type |
Thesis |
en_EN |