Karabuk University

Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) Lisans Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlerin Yazmaya İlişkin Geri Bildirimlerine İlişkin Bakışları

Show simple item record

dc.contributor.author MAHDI, GHAITH SALEH MAHDI
dc.date.accessioned 2021-07-02T13:52:59Z
dc.date.available 2021-07-02T13:52:59Z
dc.date.issued 2021-06-22
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1291
dc.description.abstract ABSTRACT The present study aims to know students' writing upon acquiring a foreign language and their strategy in learning to write. Writing is critical in learning and knowing a foreign language. The present study aims to form practical solutions to some of the written problems that educated students face. The main objective of the thesis is to find the students' linguistic mistakes in acquiring a foreign language and encourage them to learn the language. The thesis contains the research methodology that the researcher followed in conducting the research. A quantitative research method with quantification and analysis variables in getting achieve results. It involves the utilization and analysis of numerical data using specific statistical techniques to answer the question. The number of males was 39, and females were 39, and a total of 78 students. All students are postgraduate students at Karabuk University in Turkey. The results analysis of the questionnaire questions was SPSS program, then Microsoft 2007 and Microsoft Word 2016. The questionnaire contains nineteen questions for multiple choices, the five-option according to the Likert scale. Evaluations have been used to identify individual weaknesses and strengths for each student so that teachers can offer education services. Evaluation is essential as it promotes learning among students. The current study relates to the existence of many difficulties and errors in writing for postgraduate students. Some of them were good at writing, relied on themselves. We also note that the students are less confident in writing because they are weak and need to develop themselves and focus on grammar and vocabulary.   ÖZ (ABSTRACT IN TURKISH) ‏ Bu çalışma, öğrencilerin bir yabancı dil edinimleri ve yazma stratejileri üzerine yazdıklarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. Yabancı dil öğrenmek ve bilmek için yazmak çok önemlidir. Bu çalışma, öğrencilerin karşılaştığı bazı yazılı sorunlara pratik çözümler oluşturmayı amaçlamaktadır. Tezin temel amacı, öğrencilerin yabancı dil edinimindeki dilbilimsel hataları bulmak ve onları dili öğrenmeye teşvik etmektir. Tez, araştırmacının araştırmayı yürütürken izlediği araştırma metodolojisini içerir. Sonuçları elde etmek için ölçüm ve analiz değişkenleri ile nicel bir araştırma yöntemi. Soruyu cevaplamak için belirli istatistiksel teknikler kullanılarak sayısal verilerin kullanımını ve analizini içerir. 39 erkek, 39 kadın ve toplam 78 öğrenci vardı.Tüm öğrenciler Karabük Üniversitesinde öğrenim gören yüksek lisans öğrencileridir. Anket sorularının sonuçları SPSS, Microsoft Excel 2007 ve Microsoft Word 2016 ile değerlendirilmiştir. Anket, çoktan seçmeli on dokuz soru içerir, Likert ölçeğine göre beş seçenek vardır. Sonuçlar, katılımcıların yazılarını geliştirmek için dilbilgisi ve kelime dağarcığıyla ilgili yazılı düzeltici notlara ihtiyaç duyduklarını gösterdi. Değerlendirmeler, öğretmenlerin eğitim faaliyetlerini sağlayabilmesi için her öğrencinin bireysel güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için kullanıldı. Öğrenciler arasında öğrenmeyi geliştirdiği için değerlendirme ayrıca önemlidir. Mevcut çalışma, diğer yandan, lisansüstü öğrenciler için yazmada birçok zorluk içeren hataların varlığı ile ilgilidir. Bazı öğrencilerin yazma konusunda iyi olduğu ve kendilerine güvendiği, bunun yanısıra bazı öğrencilerin de özgüvenlerinin yetersiz olduğundan dilbilgisi ve kelime bilgilerini geliştirmeleri gerektiği kanısı da saptanmıştır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Quantitative Approach, Foreign Language Writing, Corrective Feedback Writing, English as a Foreign Language, Questionnaire. en_EN
dc.subject Nicel Yaklaşım, yabancı Dilde Yazma, Düzeltici Geri Bildirim Yazma, Yabancı Dil Olarak İngilizce, Anket. en_EN
dc.title Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) Lisans Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlerin Yazmaya İlişkin Geri Bildirimlerine İlişkin Bakışları en_EN
dc.title.alternative English As Foregin Language (EFL) Postgraduate Students’ Perspectives Towards Teachers’ Feedback On Writing en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account