Karabuk University

Navarin ve Sinop Olayları Arasında Osmanlı Kaptan-ı Deryalarının Faaliyetleri ve Osmanlı Denizciliği (1827-1853)

Show simple item record

dc.contributor.author BOZBAY, EZGİ
dc.date.accessioned 2021-07-09T12:30:31Z
dc.date.available 2021-07-09T12:30:31Z
dc.date.issued 2021-06-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1304
dc.description.abstract ÖZ XIX. Yüzyıl Osmanlı Devleti denizciliği ve Kaptan-ı Deryalarının faaliyetleri incelenirken öncelikle devletin içinde bulunduğu durum göz önüne alınmalıdır. Kaptan-ı deryaların hangi şartlar altında göreve getirildiği, yapmaları gerekenler ve Osmanlı Devleti’nin denizcilik faaliyetlerinin hangi duruma taşındığı önemlidir. Elbette göreve gelen kaptan-ı deryaların almış oldukları eğitim, kim tarafından desteklendikleri ve görev sırasındaki hassasiyetleri denizcilik faaliyetlerini hem doğrudan hem dolaylı olarak etkilemiştir. Kaptan-ı deryaların göreve getirilişi ve çalışmaları sırasında Osmanlı Devleti’nin içeride ve dışarıda verdiği mücadeleler etkili olmuştur. Bu çalışmanın ana konusu incelenirken, Navarin Olayı yaşanana kadar ki geliş sürecinin değerlendirilmesini zorunlu kılmıştır. Yaşanan başarı ve başarısızlıkları değerlendirirken Osmanlı Devleti’nin İngiltere ve özellikle Rusya ile yaptığı mücadeleler, Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın kendi egemenliğini ilan edişi ve kaptan-ı derya Firari Ahmed Paşa’nın Osmanlı donanmasını Kavalalı’ya teslim edişi bu süreci etkilemiştir. Rusya ile savaşa giden süreç ve 1853 Sinop Olayı Osmanlı Devleti’nin o güne kadar yaptığı modernizasyonu yönlendirmiştir. ABSTRACT When examining the 19th century Ottoman maritime and the activities of the Captains, first of all the situation of the state should be taken into consideration. The emergence of the international straits problem has been tried to be eliminated through negotiations and agreements. The conditions under which the captains were appointed, what they had to do, and the state of the maritime activities of the Ottoman Empire, are important. Of course, the education of the Captain Deryas who took office, who supported them, the education process of their families and their sensitivities during their duty both directly and indirectly affected the maritime activities. The struggles of the Ottoman Empire at home and abroad during the appointment of the captains and their work were effective. While examining the main subject of this study, it also makes it necessary to evaluate the arrival process until the Navarin Event occurs. While evaluating the successes and failures experienced, the struggles of the Ottoman Empire with Britain and especially Russia, the declaration of his sovereignty by Mehmed Ali Pasha of Kavala and the surrender of the Ottoman navy to Kavalalı by the captain of Derya Fugitive Ahmed Pasha had a great influence on the process. The process leading up to war with Russia and the Sinop Incident of 1853, unfortunately, badly affected what the Ottoman Empire had done up to that day. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Osmanlı Devleti; Deniz; XIX. Yüzyıl; Osmanlı; Donanma; Kaptan-ı Derya; Kaptan Paşa; Ahmed Paşa; Navarin; Sinop; Rusya. en_EN
dc.subject Ottoman State; Sea; XIX th Century; Ottoman; Navy; Admiral-in Chief; Captain Pasha; Ahmed Pasha; Navarino, Sinop, Rusian. en_EN
dc.title Navarin ve Sinop Olayları Arasında Osmanlı Kaptan-ı Deryalarının Faaliyetleri ve Osmanlı Denizciliği (1827-1853) en_EN
dc.title.alternative The Activities of the Ottoman Captain’s Islands between the Events of Navarino and Sinop and the Ottoman Maritime (1827-1853) en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account