Karabuk University

FARKLI YÖNTEMLERLE BİRLEŞTİRLMİŞ ENDÜSTRİYEL TESİS KONVEYÖR BANTLARININ DAYANIM MUKAYESESİ

Show simple item record

dc.contributor.author KİRENLİ, Savaş
dc.date.accessioned 2021-07-13T11:27:10Z
dc.date.available 2021-07-13T11:27:10Z
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1315
dc.description.abstract ÖZET Yaşadığımız çağda teknolojinin çok hızlı bir şekilde geliştiği aşikar bir durumdur. Bu çağın getirdiği yeniliklerden azami faydalanmayı amaç edinen insanoğlu, sanayileşmedeki gelişmeyi genellikle insan gücünden ziyade makineleşerek yürütmeyi tercih etmektedir. Nakil olayı, günümüzde sanayileşmede sık sık kullanılan bir terimdir. İşte insan gücünün yerini makineye devrettiği nakil işlerinde, bilhassa sanayi sektöründe bantlı konveyör sistemlerinden çokça faydalanılmaktadır. Bantlı konveyör sistemlerinde taşınacak malzeme ve miktarına göre bant seçimi yapılmaktadır. Bant seçimi yapılırken, bandın güvenle çalışabilmesi için bir emniyet katsayı değeri mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Sanayide bantlar belirli standart genişlik ve boylarda üretilmekte ve tamburlar üzerine sarılmaktadır. Kullanılacağı yere göre istenilen boyda kesilen bantlar nihayetsiz hale getirilebilmeleri maksadı ile uçlarından birleştirilmektedir. Çalışma esnasında bandın kopmaması ve nakil işleminin sekteye uğramaması için bant ekinin de en az bandın kendisi kadar dayanımlı olması beklenmektedir. Birleştirme sonrası bantların uzun süre sorunsuz çalıştırılması hedeflenirken, genellikle ek yerlerinden kopmalar yaşanması neticesinde çalışan tesislerde üretim kayıpları ile sonuçlanan uzun duruşlar verilmek zorunda kalınmaktadır. Bu çalışmanın amacı; tesiste bant bakım personelleri tarafından yapılan vulkanize (sıcak) ve mekanik (raptiyeleme) birleştirme yöntemlerinin birbiriyle karşılaştırılarak tesis için en uygun bant birleştirme yönteminin tespit edilmesi ve konuyla ilgili çalışanların başvurulabileceği önemli bir kaynak haline getirilmesidir. Bu çalışmada, bantlı konveyörlerin genel hatlarından, avantajlarından, dezavantajlarından, bant ek yeri birleştirme yöntemlerinden, bantlı konveyörlerin kullanım alanlarından, bantlı konveyör elemanlarından, bant tipi ve bandın yapısından bahsedilmiştir. Ayrıca bant birleştirme yöntemlerinin detaylı olarak incelemesi yapılarak uygun yöntemin değerlendirilmesi deneysel olarak yapılmıştır. Yapılan araştırmalara ve deneylere göre bant ekinde yapılan metotlardan vulkanize sıcak birleştirme yönteminin mekanik birleştirme yöntemine göre daha mukavemetli olduğu görülmüştür. Uygun yöntemin tesiste yapılmasıyla zaman, işçilik ve maliyet açısından tasarruf sağlanacağı vurgulanmıştır. ABSTRACT In this age we live in, it is obvious that technology is developing very quickly. Humanity that is aiming to make maximum use of the innovations brought by this age, generally prefer to carry out the development of industrialization by mechanization rather than by manpower. Transport event is a term often used in industrialization today. Here, conveyor belt systems are widely used in transport jobs where manpower is replaced by machinery, especially in the industrial sector. Belt selection is made according to the material and quantity to be transported in conveyor belt systems. When selecting conveyor belt, a safety coefficient value must be considered in order for the conveyor belt to work safely. In industry, conveyor belts are produced in certain standard widths and lengths and wrapped on drums. The bands that are cut to the desired sizes according to the place where it will be used, are joined at the ends in order to be made without end. It is expected that the conveyor belt joint will be at least as durable as the conveyor belt itself, so that the conveyor belt does not break during operation and the transfer process is not interrupted. While it is aimed for the bands to run smoothly for a long time after joining, long stops are usually forced to be given in working facilities resulting in production losses as a result of breaks from the joints. The aim of this study is to compare vulcanized (hot) and mechanical (fastening) joining methods made by belt maintenance personnel in the facility with each other and to determine the most appropriate belt joining method for the facility and to make it an important resource for related employees to apply to. In this study, the general lines of belt conveyors, advantages, disadvantages, belt joining methods, usage areas of belt conveyors, belt conveyors elements and belt types and structure were mentioned. In addition, by carrying out a detailed examination of the conveyor belt joining procedures, the evaluation of the appropriate method was carried out experimentally. According to research and experiments have been done, it was seen that vulcanized hot joining method is stronger than mechanical joining method. It is emphasized that the appropriate method will save time, Labor and cost by making it in the facility. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Banded pullers, conveyor belts, conveyor belt joining methods, vulcanization method en_EN
dc.subject Bantlı tayışıcılar, bantlı konveyörler, konveyör bant birleştirme yöntemleri, vulkanizasyon yöntemi en_EN
dc.title FARKLI YÖNTEMLERLE BİRLEŞTİRLMİŞ ENDÜSTRİYEL TESİS KONVEYÖR BANTLARININ DAYANIM MUKAYESESİ en_EN
dc.title.alternative STRENGTH COMPARISON OF INDUSTRIAL PLANT CONVEYOR BELTS COMBINED WITH DIFFERENT METHODS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account