Karabuk University

Hizmet öncesi EFL öğretmenlerinin hedef yönelimi ve öğretime yaklaşımları

Show simple item record

dc.contributor.author HASSAN FARAH, YAHYA
dc.date.accessioned 2021-07-29T13:24:24Z
dc.date.available 2021-07-29T13:24:24Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1367
dc.description.abstract ABSTRACT This study aims to show the relationship between pre-service EFL teachers’ goal orientation and approaches to teaching. This study is correlational, revealing possible inter-relationship among variables. The sample of the research chose through random sampling. The total number of participants is 109, enrolled at Karabük University English language department. The number of female participants is 80 and male participants 29. Two questionnaires were used as a data collection tool. The first questionnaire is Teaching Goal Orientation Questionnaire (TGOQ), which has four sub-dimensions: performance-avoidance goal orientations, learning goal orientation, work avoidance goal orientation, and performance-approach goal orientation (See Appendix A). TGOQ has 36 items and it is a Likert-type questionnaire. The answers vary from strongly disagree (1), disagree (2), undecided (3), agree (4), to strongly agree (5). The second questionnaire is the Teaching Approaches Questionnaire (TAQ), developed by Trigwell, Prosser, and Ginns (2005). TAQ has 22 items approaches to teaching inventory (see Appendix B). According to the results, there is a positive correlation between pre-service teachers’ goal orientations and approaches to teaching. This study showed that pre-service teachers’ goal orientation exhibits a significant difference among participants’ grades and also approaches to teaching prove significant variety among participants’ grades. Finally, pre-service teachers’ goal orientations and approaches to teaching show significant differences in terms of participants’ genders. The female participants in English Langauge and literature departments showed higher academic achievements than male participants in English Langauge and literature departments. In addition, according to the results, pre-service teachers’ goal orientation and approaches to teaching conveyed reliable results for teachers’ goal orientation and approaches to teaching. ÖZ Bu çalışma, hizmet öncesi EFL hedef yönelimi ile öğretime yaklaşımlar arasındaki ilişkiyi göstermeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma korelasyoneldir ve değişkenler arasındaki olası ilişkileri ortaya çıkarmaktadır. Araştırmanın örneği rastgele örnekleme yoluyla seçildi. Karabük Üniversitesi İngilizce bölümü'ne kayıtlı toplam katılımcı sayısı 109'dur. Kadın katılımcı sayısı 80, erkek katılımcı sayısı 29'dur. Veri toplamak için iki sormaca kullanılmıştır, Hedef Yönelim Anketi ve Öğretim Yaklaşımları Anketi. Araştırmanın örneği rastgele örnekleme yoluyla seçildi. Karabük Üniversitesi İngilizce bölümü'ne kayıtlı toplam katılımcı sayısı 109'dur. Kadın katılımcı sayısı 80, erkek katılımcı sayısı 29'dur. Veri toplamak için iki sormaca kullanılmıştır, Hedef Yönelim Anketi ve Öğretim Yaklaşımları Anketi. İlk anket Öğretme Hedefi Yönelimi Anketi'dir (TGOQ), dört alt boyutu vardır: öğrenme hedef yönelimi, performans-yaklaşma hedef yönelimi, performans-kaçınma hedef yönelimleri ve işten kaçınma hedef yönelimi (Bkz. Ek A). TGOQ'da 36 madde vardır ve Likert tipi bir ankettir. Cevaplar kesinlikle katılmama (1), katılmama (2), kararsız (3), kabul etme (4), şiddetle kabul etme (5) arasında değişir. İkinci anket, Trigwell, Prosser ve Ginns (2005) tarafından geliştirilen Öğretim Yaklaşımları Anketi'dir (TAQ). TAQ'da envanteri öğretmek için 22 madde yaklaşımı vardır (bkz. Ek B). Sonuçlara göre, hizmet öncesi öğretmenlerin hedef yönelimleri ile öğretime yaklaşımları arasında pozitif bir korelasyon vardır. Bu çalışma, hizmet öncesi öğretmenlerin hedef yöneliminin katılımcıların notları arasında önemli bir fark gösterdiğini ve ayrıca öğretime yönelik yaklaşımların katılımcıların notları arasında önemli bir çeşitlilik gösterdiğini göstermiştir. Son olarak, hizmet öncesi öğretmenlerin öğretime yönelik hedef yönelimleri ve yaklaşımları, katılımcıların cinsiyetleri açısından önemli farklılıklar göstermektedir. ELT bölümlerindeki kadın katılımcılar, EFL bölümlerindeki erkek katılımcılara göre daha yüksek akademik başarılar gösterdi. Ayrıca sonuçlara göre hizmet öncesi öğretmenlerin hedefe yönelimi ve öğretime yaklaşımları öğretmenlerin hedefe yönelimi ve öğretime yaklaşımları açısından güvenilir sonuçlar aktarmıştır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject hedefe yönelim, öğretime yaklaşımlar, hizmet öncesi EFL öğretmenleri en_EN
dc.subject goal orientation, approaches to teaching, pre-service EFL teachers en_EN
dc.title Hizmet öncesi EFL öğretmenlerinin hedef yönelimi ve öğretime yaklaşımları en_EN
dc.title.alternative Pre-service EFL teachers' goal orientation and approaches to teaching en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account