Karabuk University

İÇ GİRİŞİMCİLİK ALGISININ İŞLETME BAŞARISINDAKİ ROLÜ: KARABÜK’TEKİ DEMİR ÇELİK İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author ARICI, HAYRİYE ŞULE
dc.date.accessioned 2021-07-29T14:21:58Z
dc.date.available 2021-07-29T14:21:58Z
dc.date.issued 2021-06-30
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1368
dc.description.abstract ÖZ Girişimciler bilgi ve becerilerini, deneyim ve hayallerini kullanarak, kendi işini kuran, yürütebilmek için en uygun yöntemleri kendi başına keşfeden ve uygulayan kişilerdir. Ancak Türkiye şartlarında girişimci kişileri bulmak zor olmaktadır. Bunun nedeni ise; Gelişmiş ülkelerdeki girişimciler devleti yönetiyorken, Türkiye’deki girişimcilerin her türlü faaliyeti devletten bekliyor olmalarıdır. Bu çalışmada, bir girişimcilik alt türü olan iç girişimcilik incelenmiştir. İç girişimcilik, var olan işletmelerde yeni işletmelerin üremesi ve ana fikirlerinin değişmesi yolu ile işletmelerin dönüşümü olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada Karabük ilindeki Demir Çelik işletmelerinin çalışanlarının (mavi, beyaz ve mobil yaka) iç girişimcilik algılarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu sayede girişimcilerin desteklenmesi, girişimciliğin arttırılması, girişimcilerin yaşadıkları sorunlar, ihtiyaçları gibi konular hakkında bilgi sahibi olarak, şartların iyileştirilmesi bağlamında katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda anket çalışması yapılmıştır. Araştırma kapsamında anket formlarından elde edilen verilerin, ortalama, standart sapma ve frekansları hesaplanmıştır. Anket formu araştırmacı tarafından geliştirildiğinden dolayı güvenilirlik katsayıları ve faktör analizi detaylı bir biçimde incelenmiştir. İstatistiki olarak uygun olması halinde parametrik analizler yapılarak değişkenler arasındaki ilişki ve anlamlılık dereceleri değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; farklı yaş gruplarının iç girişimcilik algısı düzeylerinin benzer olduğu, ancak başarı algısının yaşa göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Evli ve bekârların iç girişimcilik algıları ve işletme başarısı algısı düzeylerinin benzer seviye olduğu tespit edilmiştir. Erkeklerin iç girişimcilik algısı düzeyleri kadınlardan anlamlı derecede daha yüksek iken, başarı algısı kadın ve erkekler için benzer seviyededir. İç girişimcilik algısı düzeyi mezuniyet durumuna göre farklılaşırken, işletme başarısı düzeyinde farklılaşma olmadığı görülmüştür. Birimlere göre değerlendirdiğimizde ise her iki ölçeğin düzeyinde farklılaşma olmadığı yönünde sonuçlar elde edilmiştir. ABSTRACT Entrepreneurs are people who establish their own businesses using their knowledge, skills, experience, and dreams. Entrepreneurs discover and implement on their own the most suitable methods to carry out their own businesses. However, it is challenging to find entrepreneurial people in Turkish conditions. This is because while western entrepreneurs manage states, Turkish entrepreneurs expect everything from the state. In this study, intrapreneurship, which is a sub-type of entrepreneurship, has been examined. Intrapreneurship is defined as the transformation of businesses by the method of creating new businesses from existing businesses and changing the main ideas. The study aims to interpret the intrapreneurship perceptions of the employees (blue, white, and mobile collar) of Iron and Steel businesses in Karabuk province. Thus, it is aimed to contribute to conditions improvement by having information about the issues such as supporting entrepreneurs, increasing entrepreneurship, the problems and needs of entrepreneurs. In this context, a questionnaire study was conducted. Within the scope of the research, the mean, standard deviation, and frequencies of the data obtained from the questionnaire forms were calculated. Since the questionnaire form was developed by the researcher, reliability coefficients and factor analysis were examined in detail. In the case of statistically appropriate, by performing parametric analyzes, the relationship and significance degrees between the variables were evaluated. As a result of the analyzes, it was determined that the levels of intrapreneurship behaviors of different age groups were the same, but the perception of success differed according to age. It has been determined that married and single people have the same level of intrapreneurship behaviors and business success perception levels. While men's intrapreneurship behavior levels are significantly higher than women's, perception of success is at the same level for women and men. While the level of intrapreneurship behavior differed according to graduation status, it was observed that there was no differentiation in the level of business success. When we evaluated according to the units, results were obtained that there was no differentiation at both scale levels. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Demir-Çelik Sektörü, Girişimcilik, İç Girişimcilik, Karabük. en_EN
dc.subject Iron and Steel Industry, Entrepreneurship, Intrapreneurship, Karabük. en_EN
dc.title İÇ GİRİŞİMCİLİK ALGISININ İŞLETME BAŞARISINDAKİ ROLÜ: KARABÜK’TEKİ DEMİR ÇELİK İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ en_EN
dc.title.alternative THE ROLE OF INTRAPRENEURSHIP PERCEPTION IN BUSINESS SUCCESS: THE CASE OF IRON AND STEEL BUSINESSES IN KARABUK en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account