Karabuk University

Ergenlik Döneminde (13-17) Kuşak Çatışması: Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author YILMAZ, HÜLYA
dc.date.accessioned 2021-07-30T07:53:23Z
dc.date.available 2021-07-30T07:53:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1371
dc.description.abstract ÖZ Dünyada son yüzyılda yaşanan değişimler, her zaman gündemde olan kuşak çatışması konusunu daha fazla gündeme getirmiştir. Aile yapıları, iletişim biçimi, değerler gibi alanlarda yaşanan değişimler, kuşak çatışmalarını artırmıştır. Bu çalışmanın temel amacı ergenlik döneminde (13-17 yaş) kuşak çatışmasını açıklamak olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında Karabük ili Merkez ilçesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 633 lise öğrencisini içeren bir anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler, basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre gelenekler ve göreneklerden kaynaklanan anlaşmazlıklar, ebeveynlerin eğitim düzeyi, ergenlerin hayatına karışılması, ebeveynlerin sürekli nasihat etmesi gibi örnekler kuşak çatışmasına neden olabilmektedir. 633 öğrencinin verdiği yanıtlarla bu sonuçlara ulaşılması, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir. ABSTRACT The changes in the world in the last century have brought the issue of generation conflict to the agenda, which has always been on the agenda. Changes in areas such as family structures, communication style, values have increased generation conflicts. The main purpose of this study was determined to explain generation conflict in adolescence (13-17 years old). Within the scope of the study, a questionnaire including 633 high school students studying in the Central district of Karabük province in the 2016-2017 academic year was conducted. The students participating in the research were selected by simple random sampling method. According to the results, examples such as conflicts arising from traditions and customs, education level of parents, interference in adolescents' lives, and constant counseling by parents can cause generational conflict. Obtaining these results with responses of 633 individuals constitutes the limitations of the study. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Kuşak, Kuşak Çatışması, Ergenlik dönemi. en_EN
dc.subject Generation, Generation conflict, Adolescence en_EN
dc.title Ergenlik Döneminde (13-17) Kuşak Çatışması: Lise Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma en_EN
dc.title.alternative Conflictin The Adolescent (13-17) Generation: A Research On High School Students en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account