Karabuk University

KENT İÇİ RAYLI SİSTEM ARAÇLARININ TASARIM KRİTERLERİ, ÖRNEK BİR METRO TASARIMI, ARAÇ GÖVDESİNİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE AERODİNAMİK VE STATİK ANALİZİ

Show simple item record

dc.contributor.author ARI, Muhammed Emin
dc.date.accessioned 2021-08-04T10:56:07Z
dc.date.available 2021-08-04T10:56:07Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1387
dc.description.abstract ÖZET Ulaşım günlük yaşamımızın en önemli ihtiyaçlarından biridir. Kentlerde artan nüfus yoğunluğuyla birlikte trafikteki araç sayıları da artmakta ve trafik sıkışıklıkları yoğun bir şekilde yaşanmaktadır. Ayrıca, oluşan emisyonlardan kaynaklanan hava kirliliği de çok önemli bir problem haline gelmektedir. Hat trafiğinde oluşan bu yoğunluğu gidermek için toplu taşıma araçlarının kullanımları oldukça önemlidir. Raylı sistem araçlarının kentlerde kullanımları; kent trafiğinden bağımsız bir hat üzerinde ilerlemesi, taşıma kapasitelerinin yüksek olması, pik saatlerde kapasitelerinin eklenebilen araçlarla artırılabilmesi, ekonomik olması ve çevreye zarar vermemeleri yönüyle öne çıkmaktadır. Kentsel raylı araçlar içerisinde en fazla yolcu taşıma kapasitesine sahip olanı metrolardır. Özellikle büyük şehirlerdeki aşırı yoğun nüfus için en uygun toplu ulaşım aracıdır. Yolcu seyahat alanları, yolcu yoğunluğuna karşı özel olarak tasarlanmıştır. Yolculara kolay iniş ve biniş imkanı sunar. Metrolar çoğunlukla yer altı tünellerinde çalışırlar. Tam sinyalli ve tam korumalı olduklarından oldukça güvenlidir. Bu çalışmada kent içi raylı sistem araçlarının karakteristik özelliklerine değinilmiş ve bu araçların tasarım kriterleri hakkında araştırmalar yapılmıştır. Elde edilen literatür araştırmaları verileri ve uluslararası standartlar çerçevesinde, bilgisayar ortamında örnek bir metro tasarımı yapılmıştır. Başlangıçta üç farklı ölçüde tren ön kafa modeli tasarlanarak aerodinamik açıdan bu üç modelin analizleri yapılmıştır. CFD analiz sonuçlarına göre en uygun model tespit edilerek bu modele uygun araç gövdesi tasarımı yapılmıştır. TS EN 12663 standardında belirtilen koşullara göre araç gövdesinin statik-mukavemet analizleri gerçekleştirilmiştir. Araç gövde şasisinde SUS304 paslanmaz çeliği kullanılmıştır. Analiz sonucunda oluşan deformasyondan kaynaklanan maksimum yer değiştirme miktarları ve Von Mises gerilmeleri tespit edilmiştir. Sonuç olarak, tasarımı yapılan metro aracında hem aerodinamik analizlerin hem de statik-mukavemet analizlerinin sonuçları değerlendirilmiştir. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Urban railway system vehicles, metro, railway system vehicle design, design criteria, computer aided design, finite element analysis, CFD analysis, static analysis. en_EN
dc.subject Kent içi raylı sistem araçları, metro, raylı sistem araç tasarımı, tasarım kriterleri, bilgisayar destekli tasarım, sonlu elemanlar analizi, CFD analiz, statik analiz. en_EN
dc.title KENT İÇİ RAYLI SİSTEM ARAÇLARININ TASARIM KRİTERLERİ, ÖRNEK BİR METRO TASARIMI, ARAÇ GÖVDESİNİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE AERODİNAMİK VE STATİK ANALİZİ en_EN
dc.title.alternative DESIGN CRITERIA OF URBAN RAIL SYSTEM VEHICLES, AN EXAMPLE METRO DESIGN, AERODYNAMIC AND STATIC ANALYSIS OF THE VEHICLE BODY BY FINITE ELEMENT METHOD en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account