Karabuk University

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA MOTOR GELİŞİMİ İLE İLGİLİ TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author DILIMULATI, Bıbınuer
dc.date.accessioned 2021-08-13T12:21:16Z
dc.date.available 2021-08-13T12:21:16Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1415
dc.description.abstract ÖZET Hareket edip keşfetmek çocuk için bilgi edinme, dünyayı tanıma ve anlama becerilerinin temelini oluşturur. Hareket becerisi çocuğun kendisinin ve dünyayı tanımasının yanı sıra koordinasyon becerisini kazanmayı sağlayıp, özgüvenini geliştirmeye yardımcı olur. Okul öncesi dönemde en iyi iletişim yolu hareket etmek olup, motor becerilerin çoğu bu dönemde çocuklar tarafından kazanılır. Çocukların zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal ve dil gelişimlerinin en yüksek seviyede olduğu, hayatın ilk yıllarını içeren zaman dilimi okul öncesi dönemdir ki, bu dönemde eğitim alan çocuklar, sonraki hayatlarında kullanacakları temel becerileri kazanmış olurlar. Bu yüzden okul öncesi dönemindeki çocukların motor gelişiminin araştırılması önemlidir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, Türkiye’de okul öncesi döneminde çocuk gelişimi ile ilgili 2010-2020 yılları arası yapılmış lisansüstü tezleri ve yurtiçi hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerinin düzeylerine, yöntemlerine, konularına, desenlerine, sonuç ve önerilerine göre analiz etmektir. Sistematik derleme deseni kullanılan araştırmada, okul öncesi dönemde normal gelişim gösteren çocuklarda motor gelişimi ile ilgili Türkiye’de 24 adet tez ve 20 adet makale incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda yüksek lisans düzeyinde yapılan çalışmaların doktora çalışmalarına göre daha fazla olduğu sonucuna varılmıştır. Okul öncesinde çocukların motor gelişimi ile ilgili çalışmaların en fazla 2020 yılında ve Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalındaki araştırmacılar tarafından yapıldığı gözlenmiştir. Araştırma konularının ince ve kaba motor becerileri üzerine yoğunlaştığı, motor gelişimini değerlendirmek için ölçek olarak en çok TGM-II Testi, desen olarak ön test–son test deneysel desen kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda daha çok oyun ve hareket gelişim programlarının motor gelişime olan etkisine yönelik sonuçlar vurgulanırken, okul öncesinde çocukların motor gelişimi ile ilgili farklı konu ve çalışma gurupları ile çalışmalar yapılması yönünde yoğunlaştığı gözlenmiştir. Sonuç olarak, çalışmada okul öncesi dönemindeki çocukların motor gelişimi ile ilgili yapılacak çalışmalara yön vermeye ve katkı sağlamaya çalışılmıştır. ABSTRACT Act and exploring is the foundation of the child's ability to acquire knowledge, recognize and understand the world. Movement skill helps the child to get to know himself and the world, as well as to gain coordination skills and improve self-confidence. In the preschool period the best way of communication for children is to act, and most of the motor skills are acquired in this period. Children's mental, physical, emotional, social, and language development is at the highest level in this period, and the time of period that includes the first years of life is the pre-school period, in which children who receive education acquire basic skills that they will use in their later lives. Therefore, it is important to investigate the motor development of preschool children. In this context, the research aims to analyze the articles published in domestic peer-reviewed journals and postgraduate theses made between 2010-2020 on child development of the preschool period in Turkey and according to their levels, methods, subjects, patterns, results, and suggestions. In this study, in which the systematic review design was used, and 24 theses and 20 articles on motor development in children with normal development in the preschool period in Turkey were examined. As a result of the examination, it was concluded that the studies conducted at the master studies were more than the doctoral studies. It has been observed that most studies on the motor development of preschool children were carried out in 2020 and by researchers in the Department of Physical Education and Sports. It was determined that the research subjects focused on fine and gross motor skills, and the TGM-II Test was used mostly as a scale and the pretest-posttest experimental design was used as a design to evaluate motor development.While the results of the studies on the effect of play and mo.vement development programs on motor development were emphasized, it was observed that they focused on working with different subjects and study groups related to the motor development of pre-school children. As a result, the study tried to direct and contribute to the studies on the motor development of preschool children. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Child, 3-4-5-6 Years old child, Domestic, Motor development, Pre-school, psychomotor development en_EN
dc.subject Çocuk, 3-4-5-6 yaş çocuk, Motor gelişim, Okul öncesi, Psikomotor gelişim, en_EN
dc.title OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA MOTOR GELİŞİMİ İLE İLGİLİ TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ en_EN
dc.title.alternative An Investigation of the Studies on Motor Development of Preschool Children in Turkey en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account