Karabuk University

COMPARISION OF HYBRID BARRIER SYSTEM WITH CONVENTIONAL BARRIERS

Show simple item record

dc.contributor.author ANWER, Mohammed Jalil
dc.date.accessioned 2021-08-19T12:58:02Z
dc.date.available 2021-08-19T12:58:02Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1426
dc.description.abstract ABSTRACT One of the leading causes of passing away in our country, like in the rest of the globe, is traffic incidents. When traffic incident data are analyzed, it is well understood that the mortality or injury rates caused by errant vehicles are astounding and are dependent on the properties of the obstacles. Steel, concrete, wood, and plastic are the most common barrier materials used around the world, each with its own set of advantages and disadvantages, such as construction time, easy installation, low price, demonstrated efficacy, crash defending, reliability, life-time, and maintain. Because of the protection and structural demands, aesthetic considerations have still not been kept in mind for the design of obstacles in general, and wooden barriers in particular have been overlooked. The hybrid barriers brought a different aspect in terms of aesthetics. The aim of this study is to observe the crash performance of the hybrid (wood+sand) barrier and compare with the conventional ones (steel and concrete) according to the EN 1317 standards by carrying out experimental pendulum crash tests by using 1500 kg pendulum device. The results showed that the hybrid and w-beam barrier have near performance in term of Acceleration Severity Index (ASI) and working width not exceed the standards but meet the requirements but the concrete barrier failed due to its high ASI according to EN 1317 standard. This study will be the first step for validation and verification process of virtual testing and for real-time crash testing of aforementioned road restraint systems. ÖZET Dünyanın geri kalanında olduğu gibi ülkemizde de ölümlerin önde gelen nedenlerinden biri trafik kazlarıdır. Trafik kazaları verileri analiz edildiğinde, yoldan çıkan araçların neden olduğu ölüm veya yaralanma oranlarının şaşırtıcı olduğu ve engellerin özelliklerine bağlı olduğu görülmektedir. Çelik, beton, ahşap ve plastik, dünya çapında en yaygın olarak kullanılan bariyer malzemeleridir ve her birinin inşaat süresi, kurulum kolaylığı, maliyet, çarpışma performansı, güvenilirlik, hizmet ömrü, bakım onarım kolaylığı gibi birtakım avantaj ve dezavantajları vardır. Güvenlik ve yapısal talepler nedeniyle, genel olarak trafik bariyerlerinin tasarımı için estetik kaygılar dikkate alınmamış ve özellikle ahşap bariyerler göz ardı edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, EN 1317 standartlarına göre gerçekleştirmiş olan deneysel pandül çarpışma testleri neticesinde hibrit (ahşap + kum) bariyerin performansını gözlemlemek ve konvansiyonel bariyerlerle (çelik ve beton) karşılaştırmaktır. Sonuçlar, hibrit ve çelik bariyerlerin ASI açısından benzer performansa sahip olduğunu ve çalışma genişliği açısından ise her ikisinin de standartları karşıladığını ancak beton bariyerin ASI değeri açısından başarısız olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma, simülasyon testlerinin doğrulanması süreci ve yukarıda bahsedilen trafik bariyerlerinin gerçek zamanlı çarpışma testleri için ilk adım olacaktır en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Hybrid barrier, Steel guardrail, Concrete Barrier, Working width, Acceleration severity index (ASI), Pendulum crash test. en_EN
dc.title COMPARISION OF HYBRID BARRIER SYSTEM WITH CONVENTIONAL BARRIERS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account