Karabuk University

R260 RAYLARIN YERİNE R350 HT RAYLARIN İKAME EDİLMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ERDOĞAN, ÖMER
dc.date.accessioned 2021-08-20T07:06:28Z
dc.date.available 2021-08-20T07:06:28Z
dc.date.issued 2021-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1433
dc.description.abstract ÖZET Gelişen ülke şartlarıyla demir yollarındaki gelişmelerde göz önüne alındığında kaliteli demir yolu malzeme itiyacıyla maliyetler düşünülerek yerli kaynaklarla üretim fikrini ortaya çıkarmıştır. Mantarı sertleştirilmiş ray üretimi çok kez projelerde çalışılmıştır. Rayların önemli etkenleri olan temas yorulması hasar açısından büyük rol oynamaktadır. Malzeme mukaveti arasındaki ters orantı yorulma çatlağı gelişimine bağlıdır. Yüzey aşınmaları, rayın iç yapı özelliği kırılma nedenleri arasındaki en önemli etmendir. Sertleştirme prosesleri ve projeleri bu tarz hasar önlemek için yapılmaktadır. Mantar üzerinde hasar oluştuğundan mantarlarının sertleştirilmesi önemlidir. R350 HT kalite mantarı sertleştirilmiş rayların yüzeyinde R260 kalite raylara göre daha az yorulma çatlağı oluştuğu saptanmıştır. Mukayese edilerek çalışmada mikroyapılarına yorulma davranışlarını sertlik değerlerini, mekanik özelliklerine etkisini ve ısıl işlemsiz raylarla mukayesesini içermektedir. ABSTRACT With the developing country conditions, the developments in the railways have come up with the idea of production with domestic resources, considering the costs of high quality railroad materials. The production of mushroom hardened rails has been worked on many times in projects. Contact fatigue, which is an important factor in the rails, plays a major role. The inverse ratio between material strength depends on the variation of fatigue crack. Surface abrasion is the most important factor between fracture and fracture of the internal structure of the rail. Hardening processes and projects are made for this type of damage. It is important to harden the cork as damage has occurred on the cork. It has been determined that R350 HT quality mushroom hardened rails have less fatigue cracks on the surface than R260 quality rails. To practice the comparison involves continuing their microstructure, mechanical vocalization, and comparison with rails without heat treatment. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Corkhardening, Rail, Microstructure, Hardness, Tensile, Metal, Machine. en_EN
dc.subject Sertleştirme, Ray, Mikro Yapı, Sertlik, Çekme, Makine, Metal. en_EN
dc.title R260 RAYLARIN YERİNE R350 HT RAYLARIN İKAME EDİLMESİ en_EN
dc.title.alternative PRODUCTION OF HEAD – HARDENED R350HT QUALITY RAILS FROM R260 QUALITY RAILS BY HEAT TREATMENT METHOD en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account