Karabuk University

Babacan Yöneticilik Algısının Tutumsal ve Davranışsal Sonuçları: Balıkesir İlinde Görev Yapan Öğretmenler Üzerine Bir Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author YURT, ARSLAN
dc.date.accessioned 2021-09-02T13:57:31Z
dc.date.available 2021-09-02T13:57:31Z
dc.date.issued 2021-06-26
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1465
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırma, öğretmenlerin yöneticilerinden algıladığı babacan liderlik davranışlarının sonuçlarına odaklanmaktadır. Araştırmanın amacı, öğretmenlerin algıladığı babacan liderliğin iş tatmini, lider-üye etkileşimi, duygusal bağlılık, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu belirleyebilmektir. Araştırma verisi, Balıkesir ilinde görev yapmakta olan 1844 öğretmenden anket yoluyla toplanmıştır. Değişkenlere ilişkin geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin ardından çoklu doğrusal regresyon analizleri ile hipotezlere ilişkin testler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin algıladığı farklı babacan liderlik davranışlarının iş tatmini, lider-üye etkileşimi, duygusal bağlılık ve iş performansı üzerinde pozitif yönlü etkisinin, işten ayrılma niyeti üzerinde ise negatif yönlü etkisinin bulunduğu belirlenmiştir. Araştırmanın hem literatüre hem de uygulama açısından okullarda görev yapan öğretmenlere ve yöneticilere önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. ABSTRACT This research focuses on the results of paternalistic leadership behaviors that teachers perceive from their administrators. The purpose of the research is to determine the effect of paternalistic leadership that perceived by teachers on job satisfaction, leader-member exchange, emotional commitment, job performance and intention to quit. The research data are gathered collected through a questionnaire from 1844 teachers working in Balıkesir province. After validity and reliability analysis, multiple linear regression analysis is used to test the hypotheses. As a result of the research, it was determined that different paternalistic leadership behaviors perceived by teachers have positive effect on job satisfaction, leader-member exchange, emotional commitment and job performance, and negative effect on the intention to quit. It is thought that the research will make important contributions to both literature and to teachers and administrators working in schools. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Babacan Liderlik, İş Tatmini, Lider-Üye Etkileşimi, Duygusal Bağlılık, İş Performansı, İşten Ayrılma Niyeti en_EN
dc.subject Paternalistic Leadership, Job Satisfaction, Leader-Member Exchange, Emotional Commitment, Job Performance, Intention to Quit en_EN
dc.title Babacan Yöneticilik Algısının Tutumsal ve Davranışsal Sonuçları: Balıkesir İlinde Görev Yapan Öğretmenler Üzerine Bir Uygulama en_EN
dc.title.alternative Attitudinal and Behavioral Results of Perception of Paternalistic Management: A Study on Teachers Working in Balıkesir Province en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account