Karabuk University

MARY SHELLEY VE EMILY BRONTE TARAFINDAN SEÇİLMİŞ ON DOKUZUNCU ERKEN ROMANLARINDAKİ ETİK KONULAR

Show simple item record

dc.contributor.author KHALAF, ABEDALHAKEEM MAHGOOB KHALAF
dc.date.accessioned 2021-10-21T14:12:13Z
dc.date.available 2021-10-21T14:12:13Z
dc.date.issued 2021-10-13
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1526
dc.description.abstract ÖZ Edebiyat, etik konuları tartışmanın en önemli araçlarından biridir. Bu nedenle, özellikle on dokuzuncu yüzyılda etik konuların çeşitli yönlerini tartışan birkaç edebi eser ortaya çıktı. Birçok yazar ve eleştirmen, eserlerinde çeşitli etik yönleri içeren çeşitli temel konuları gözden geçirir. Edebi eserlerinde ahlaki konuları ele alan yazar ve romancılar arasında Mary Shelley ve Emily Bronte yer almaktadır. Mary Shelley, 1818'de Frankenstein'ı, 19. yüzyılda İngiliz toplumundaki önemli etik meselelerin birçoğunu gözden geçirmek için yazdı. Buna karşılık, Emily Bronte, Wuthering Heights 1847'de farklı etik yönleri içeren çeşitli sosyal, ekonomik ve kültürel konuları tartışıyor. Bu nedenle bu çalışma, Frankenstein ve Uğultulu Tepeler romanları üzerinden on dokuzuncu yüzyıldaki etik sorunları tartışmaya odaklanmaktadır. Her iki roman da ahlaki bir mesele olarak adlandırılabilecek birçok delil ve unsur içermektedir. İki romanda da toplumun özüne değinen çeşitli temel meseleler karşımıza çıkar. Bu konunun önemine rağmen, modern çağdaş çalışmalarda nadiren tartışılmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın önemi, iki roman olan Frankenstein ve Uğultulu Tepeler'deki birkaç temel konuyu ele alarak ortaya çıkmaktadır. Ayrıca bu çalışmada iki romandaki edebi metinlerin incelenmesinde ahlak kuramlarından yararlanılacaktır. Bu tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, Marksist ve feminist kavramlara ek olarak ahlaki teorileri tartışıyor. İkinci bölümde araştırmacı, Mary Shelley'nin Frankenstein romanındaki ahlaki sorunları tartışır. Üçüncü bölüm, Uğultulu Tepeler romanına ve onun etik konularına ve temalarına odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, sosyal, politik, bilimsel ve ekonomik konuları tartışmaya ve on dokuzuncu yüzyılın ortak etik sorunları olarak okuyuculara açıklamaya odaklanacaktır. ABSTRACT Literature is a good tool to talk about ethical issues. Consequently, countless works of literature, notably in the 19th century, were published which dealt with different facets of ethics. In their works, many writers and critics examine several fundamental issues from various ethical perspectives. Mary Shelley and Emily Bronte are two writers and novelists who have addressed this topic in their works. Mary Shelley wrote Frankenstein in 1818 to examine several important moral considerations in nineteenth-century British society. In turn, in Wuthering Heights 1847, Emily Bronte discusses a variety of social, economic, and cultural issues, all of which have ethical implications. This thesis will examine ethical issues in the nineteenth century through the novels of Frankenstein and Wuthering Heights. Both novels contain evidence and elements that could be classified as moral issues. The two novels address a variety of key issues pertaining to the essence of society. Despite its importance, this topic is rarely addressed in modern contemporary studies. As a result, the significance of this study is evident in the two novels, Frankenstein and Wuthering Heights, by addressing several fundamental questions. Furthermore, in analyzing the literary texts in the two novels, this study will rely on moral theories. This thesis is divided into three chapters. The first chapter explores ethical theories as well as the Marxist and feminist ideas. The theme of ethics in Mary Shelley's novel Frankenstein and Emily Bronte’s Wuthering Heights will be the focus on chapter two and three respectively. Chapter four, on the other hand, will concentrate on engaging readers in discussions about social, political, scientific, and economic issues, as well as explaining them as common ethical issues in the nineteenth century. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Etik konular, etik, Ahlaki Teoriler, Marksist Konsept , Feminist Konsept, Mary Shelley, Emily Brontë., Ethical issues, Ethics, Moral Theories, The Marxist Concept, Feminist Concept, Mary Shelley, Emily Bronte. en_EN
dc.title MARY SHELLEY VE EMILY BRONTE TARAFINDAN SEÇİLMİŞ ON DOKUZUNCU ERKEN ROMANLARINDAKİ ETİK KONULAR en_EN
dc.title.alternative ETHICAL ISSUES IN SELECTED EARLY NINETEENTH-CENTURY NOVELS BY MARY SHELLEY AND EMILY BRONTE en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account