Karabuk University

Irak'taki Duhok üniversite öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye yönelik görev temelli öğretimin etkililiği

Show simple item record

dc.contributor.author Rasheed, Hogir Mustafa
dc.date.accessioned 2021-10-22T12:10:15Z
dc.date.available 2021-10-22T12:10:15Z
dc.date.issued 2021-09-13
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1527
dc.description.abstract ÖZ Irak'ta özellikle duhok üniversitesi bağlamında çok sayıda kişiye görev tabanlı öğretim ile ilgili çalışmalar yapılmamıştır. Bu nedenle, mevcut çalışma TBI'nin Irak'taki İngilizce yabancı dil öğrencilerinin yazma becerileri üzerindeki etkisinin yanı sıra Irak'taki İngilizce yabancı dil öğrencilerinin TBE'ye yönelik anlayışlarını, ayrıca Iraklı İngilizce dilindeki öğrencilerin TBI hakkındaki görüşlerini ve TBI'nın desteklenmesi ve kaçınılması üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. öğrenciler tarafından. Bu, ön test ve son testlerin kullanıldığı ve deney grubuna düzenlenmiş bir anketin dağıtıldığı deneysel bir yönteme dayanan nicel bir çalışmadır. katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrıldı. Çalışma, deney grubuna TBI müdahalesi ile dört hafta sürdü, kontrol grubu ise Irak'ta mevcut İngilizce dil eğitimi yaklaşımı olan dilbilgisi çeviri yöntemi (GTM) izledi. Bu çalışmada, araştırmanın birinci amacına göre, doğruluk, akıcılık ve karmaşıklık söz konusu olduğunda, deney grubunun İngilizce İngilizce performansının sonucu, kontrol grubunun İngilizce İngilizce performansının puanları ile karşılaştırılmıştır. bulgulara göre katılımcılar, kontrol grubunun katılımcılarından önemli ölçüde daha iyi puan aldı. İkinci amaca göre, öğrenciler dört hafta boyunca TBI tedavisinden sonra TBI hakkında güçlü bir anlayışa sahipti. Öğrencilerin TBI performansına bakış açılarını araştıran üçüncü araştırma hedefiyle ilgili olarak, katılımcılar İngilizce dil sınıflarında TBI uygulaması konusunda genel olarak iyimserdi. Dördüncü araştırma hedefinin bulguları, öğrencilerin çoğunluğunun işbirlikçi ve etkileşimli yapıları ve motivasyon yetenekleri nedeniyle görev tabanlı yaklaşımları tercih ettiğini ve öğrencilerin çoğunluğunun TBI ile ilgilendiğini çünkü TBI öğrencilerin akademik ilerlemesini teşvik ettiğini ortaya koydu. Görev temelli öğretime fazla maruz kalmayan öğrenicilerin görev temelli etkinliklere katılmaktan kaçınmalarının en önemli nedeni, öğrencilerin görev temelli öğrenmeye alışkın olmaması ve ders kitaplarındaki materyallerin uygun olmamasıdır. TBI kullanmak için. Bu çalışmanın bulguları esas olarak eğitim amaçlı faydalı olacaktır. Ayrıca, bu çalışma EFL öğrencileri ve EFL eğitmenleri için oldukça verimli olabilir. ABSTRACT Studies on task-based instruction are limited in Iraq, especially in the context of Duhok University. Therefore, the current study aims to explore the impact of TBI on the writing skills of Iraqi EFL students, the understandings of Iraqi EFL students towards TBI, the views of Iraqi EFL students on TBI, and the support and avoidance of TBI by the students. This is a quantitative study based on an experimental method using pre-tests and post-tests and distributing an arranged questionnaire to the experimental group. The current study participants involved 40 Duhok university undergraduates, and they studied at Duhok university- English department. The participants were divided into two groups: an experimental and a control group. The study lasted for four weeks of TBI intervention to the experimental group while the control group followed the current English language educating approach that was the grammar-translation method (GTM) in Iraq. In the current study, according to the first objective of the research, the result of the EFL performance of the experimental group was compared with the scores of the EFL performance of the control group when it comes to accuracy, fluency, and complexity. According to the findings, the experimental group's EFL participants scored significantly better than the control group's participants. Based on the second objective, the learners had a strong understanding of TBI after treatment of TBI for four weeks. Regarding the third research objective that explored learners' perspectives on TBI performance, the participants were generally optimistic about TBI implementation in English language classrooms. The findings of the fourth research objective revealed that most students preferred task-based approaches because of their collaborative and interactive nature and their motivational ability. The majority of the students were interested in TBI because TBI promotes learners' academic progress. For the learners who did not have a lot of exposure to task-based instruction, the most crucial reason they avoided taking part in task-based activities was that students are not used to task-based learning. Materials in textbooks are not proper for using TBI. The findings of this study would be mainly useful for educational purposes. In addition, this study could be highly fruitful for the EFL students and the EFL instructors. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Görev tabanlı dil öğretimi, Yazma becerileri, Duhok Üniversitesi EFL öğrencileri., Task-based language teaching, Writing skills, EFL students of Duhok University. en_EN
dc.title Irak'taki Duhok üniversite öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye yönelik görev temelli öğretimin etkililiği en_EN
dc.title.alternative The effectiveness of task-based instruction on improving the writing skills of Duhok university students in Iraq en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account