Karabuk University

DEMİRYOLLARINDA RAYLARDAKİ AŞINMA HIZININ VE MİKTARININ EŞDEĞER KONİKLİĞE ETKİSİ VE BAKIM PROSEDÜRLERİNİN BELİRLENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author YİĞİT, EMRE
dc.date.accessioned 2021-12-13T10:57:49Z
dc.date.available 2021-12-13T10:57:49Z
dc.date.issued 2021-12
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1578
dc.description.abstract ÖZET Raylı sistemler, gelişmiş ülkelerde ulaşım ve taşımacılıkta yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu sistemler özellikle demiryolları için birçok avantaj sağlamaktadır ve demiryolları raylı sistemlerle birlikte birçok araştırma ve geliştirme konusunda teknolojik olarak birbirleriyle uyumludur. Zaman içerisinde geçen tren sayısı ve yük miktarı baz alınarak yapılan ölçümlerin rayı ve tekerleği aşındırdığı görülmüştür. Bu aşınma miktarlarının eşdeğer konikliğe etkisi araştırılmıştır. Eşdeğer koniklik tekerlek ve rayın profilleri ölçülerek bulunan bir değerdir. Tekerlek-ray arasındaki temas açısı sırasıyla işletme güvenliği, deray koşulları, kurplardan geçiş esnasında tekerlek ve ray arasında ortaya çıkan kuvvetleri, sürüş konforunu ve ray yorulma riski gibi faktörleri etkilemektedir. Bu faktörler göz önüne alındığında, tekerlek-ray temasının aslında ne denli karışık bir yapıya sahip olduğu ve araç dinamiği üzerinde ne kadar büyük etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmada, daha önceden belirlenmiş olan mevkide ray aşınım değerlerinin ve eşdeğer koniklik değerinin periyodik olarak ölçümleri alınmıştır. Demiryollarında çalışan araç tiplerinin çok çeşitli olması ve ray kaynaklı bakım faaliyetlerinin belirlenmesi için yapılan eşdeğer koniklik ölçümlerinde tekerlek aşınmaları göz önünde bulundurulmamış olup, ray üzerindeki aşınımlar baz alınmıştır. Bu sebeple yaklaşık bir sene süresince belirlenmiş olan hat üzerindeki noktalarda yapılan ölçümlerin sonucunda aşınan ray profilinin eşdeğer konikliğe nasıl etki ettiği incelenmiştir.   ABSTRACT Rail systems are widely used to carry and transportation in developed countries.These systems provide many advantages especially for railways and railways are technologically compatible with each other in many research and development issues together with rail systems. It has been observed that the measurements made based on the number of trains and the amount of load passing over time wear the rail and the wheel. The effect of these wear amounts on the equivalent conicity was investigated. Equivalent conicity is a value found by measuring the profiles of the wheel and rail. The contact angle between the wheel and the rail, respectively, affects the factors such as operational safety, derail conditions, the forces occurring between the wheel and the rail during the transition from the curves, driving comfort and the risk of rail fatigue. When these factors are taken into consideration, it is understood how complex the wheel-rail contact actually has and how much of an impact it has on vehicle dynamics. In this study, periodic measurements of the rail wear values and the equivalent conicity value were made at the location determined by obtaining all permissions from the institution. In the equivalent conicity measurements made to determine the wide variety of vehicle types working on the railways and to determine the maintenance activities based on the rail, wheel wear was not taken into account, and the wear on the rail was taken as a basis. For this reason, as a result of the measurements made at the points on the line determined for about a year, how the worn rail profile affects the equivalent conicity has been examined. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Demiryolu, Ray, Eşdeğer Koniklik, Aşınma, Tekerlek-Ray Teması en_EN
dc.subject Railway, Rail, Equivalent Conicity, Wear, Wheel-Rail Contact en_EN
dc.title DEMİRYOLLARINDA RAYLARDAKİ AŞINMA HIZININ VE MİKTARININ EŞDEĞER KONİKLİĞE ETKİSİ VE BAKIM PROSEDÜRLERİNİN BELİRLENMESİ en_EN
dc.title.alternative THE EFFECT OF WEAR RATE AND AMOUNT ON RAILROAD RAILS ON EQUIVALENT CONICAL AND DETERMINATION OF MAINTENANCE PROCEDURES en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account