Karabuk University

The Use of Reporting Verbs in Academic Writing of Different Disciplines

Show simple item record

dc.contributor.author ABBOOD, MOHANAD KHUDHUR ABBOOD
dc.date.accessioned 2022-01-10T09:15:14Z
dc.date.available 2022-01-10T09:15:14Z
dc.date.issued 2021-11
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1597
dc.description.abstract Abstract Reporting verbs (RVs) are a central feature of scholarly writing that allows authors to express themselves. They are used to attribute materials to another source and enable authors to communicate their stance. However, few studies have been conducted using the functional theory in analyzing the reporting verbs. Besides, despite the increasing studies on reporting verbs, limited studies have focused on reporting verbs among Turkish authors. Therefore, this study investigates reporting verbs in Turkish articles using introduction and literature review sections of 80 articles from soft and hard domains. A qualitative approach has been utilized, selecting eight different journals. Hand analysis has been used in analyzing the data. The findings revealed that all the six process types of (RVs) identified by Halliday (1985) are used in the research articles examined, in both disciplines, hard and soft. Relational verbs record the highest occurrence in the hard domain, followed by verbal RVs, which occupy the second rank. On the other hand, in the soft domain, frequencies of verbal verbs occupied the first rank, followed by mental verbs. All students and postgraduates benefit in the academic writing field because they use appropriate reporting verbs and avoid using them randomly. ÖZ Raporlama fiilleri (RV'ler), yazarların kendilerini ifade etmelerini sağlayan bilimsel yazının merkezi bir özelliğidir. Materyalleri başka bir kaynağa atfeder ve onların kayıtlı tüm çalışma işlemlerini ifade etmelerini sağlar. Bununla birlikte, raporlama fiillerinin analizinde işlevsel teori üzerine az sayıda çalışma yapılmıştır. Bildirme fiilleri üzerine yapılan çalışmaların artmasına rağmen Türk yazarlar arasında bildirim fiilleri üzerine sınırlı sayıda çalışma yapılmıştır. Bu nedenle, bu çalışma, Türk yazarlar tarafından yapılan 80 makalenin yumuşak ve sert alanındaki giriş ve literatür taraması bölümlerinde bildirme fiillerinin etkisini araştırmaktadır. Sekiz farklı dergi seçilerek nitel bir yaklaşım kullanıldı. Verilerin analizinde el analizi kullanılmıştır. Bulgular, Halliday tarafından tanımlanan RV'lerin altı süreç tipinin tamamının, incelenen araştırma makalelerinde hem sert hem de yumuşak disiplinlerde kullanıldığını ortaya koydu. İlişkisel fiiller, sabit alanda en yüksek oluşumu kaydetti, ardından ikinci sırayı işgal eden sözlü RV'ler geldi. Öte yandan, yumuşak alanda, sözlü fiillerin sıklığı ilk sırada yer aldı ve bunu zihinsel fiiller izledi. Akademik yazma alanında tüm öğrenciler ve lisansüstü öğrenciler yararlanacak, uygun bildirme fiillerini kullanacaklar ve bu fiilleri rastgele kullanmaktan kaçınacaklar, böylece yazarın bildirim fiilleri kategorileri arasında ayrım yapma fikri olacaktır. Bu çalışmanın sonuçları, amacı Türk yazarların araştırma makalesi yazma kapasitesini artırmak ve araştırma makalelerinde her raporlama fiilinin işlevleriyle bağlantılı olarak kullanımını vurgulamak olan öğretmenler ve akademik yazarlar için faydalı olacaktır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Reporting verbs, soft domain, hard domain, Turkish authors, Functional Grammar, Academic Writing en_EN
dc.subject Bildirme fiilleri, yumuşak etki alanı, sabit etki alanı, Türk yazarlar, İşlevsel Dilbilgisi, Akademik Yazma en_EN
dc.title The Use of Reporting Verbs in Academic Writing of Different Disciplines en_EN
dc.title.alternative Farklı Disiplinlerin Akademik Yazılarında Bildirme Fiillerinin Kullanımı en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account