dc.description.abstract |
ABSTRACT
In recent years, social media has become more widespread and influential in societies and individuals, which is a matter of great importance for companies that seek to develop their marketing plans to achieve distinct and commercial positions in the middle of markets that are crowded with competitors and have had an effective role in wooing and urging consumers to buy, and because The consumer is the main focus of each marketing activity. This study aimed to measure the impact of marketing through social media on consumer behavior, in which the researcher measured the correlation and influence between marketing through social media, consumer behavior variables, pre-purchase behavior and post-purchase behavior on a sample of Libyan consumers. 380 respondents. The data obtained as a result of the applied questionnaire was used to analyze data and questionnaire forms, IBM SPSS 25.0 program. The results of the study concluded that there is a positive, medium and significant correlation between consumer buying behavior, pre-purchase behavior and post-purchase behavior. Moreover, the result of the regression analysis revealed that social media marketing significantly influences consumer purchasing behavior. The study found that social media has a significant impact on pre-purchase and post-purchase behavior to a lesser extent among Libyan consumers.
ÖZ
Sosyal medyanın son yıllarda toplumlarda ve bireylerde daha yaygın ve etkili hale gelmesi, rakip ve rakiplerle dolu pazarların ortasında farklı ve ticari konumlar elde etmek için pazarlama planlarını geliştirmek isteyen şirketler için büyük önem arz Eden bir konu. Tüketicileri satın almaya teşvik etmede ve teşvik etmede etkili bir rol oynamıştır ve çünkü Tüketici, her pazarlama faaliyetinin ana odak noktasıdır. Bu çalışma, araştırmacının sosyal medya aracılığıyla pazarlama, tüketici davranışı değişkenleri, satın alma öncesi davranış ve satın alma sonrası davranış arasındaki korelasyonu ve etkiyi ölçtüğü sosyal medya aracılığıyla pazarlamanın tüketici davranışı üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. . Toplam 380 katılımcı. Uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, verilerin ve anket formlarının analizinde IBM SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, tüketici satın alma davranışı, satın alma öncesi davranış ve satın alma sonrası davranış arasında pozitif, orta ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varmıştır. Ayrıca, regresyon analizinin sonucu, sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma davranışını önemli ölçüde etkilediğini ortaya koymuştur. Çalışma, sosyal medyanın Libyalı tüketiciler arasında satın alma öncesi ve satın alma sonrası davranışlar üzerinde daha az ölçüde önemli bir etkiye sahip olduğunu buldu. |
en_EN |