Karabuk University

Dindarlık Olgusunun Bireysel Müşterilerin Banka Tercihi Üzerindeki Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ALTANLAR ŞAFAK, NİLAY
dc.date.accessioned 2022-02-02T07:43:53Z
dc.date.available 2022-02-02T07:43:53Z
dc.date.issued 2022-01-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1631
dc.description.abstract ÖZ Müşterilerin daha bilinçli bir hal alması ile oluşan değişim sonucunda müşterilerin, finansal kuruluşları tercih etme durumunda kriter belirlemeleri önemli bir boyut haline gelmiştir. Gerek uluslararası gerek eyaletler arası bankaların meydana gelmesiyle, eğilimin büyük bankalara doğru kayması ve sektördeki yenilikler, müşterilerin kuruluşlar arasında tercih yapmasını daha da zorlaştırmıştır. Müşterilerin banka tercihi yaparken değerlendirip ele aldıkları faktörler çok çeşitlidir ve kimi zaman müşterilerin bizzat kendileri bile bu durumu sezemeyebilir. Bu süre zarfında ele alınan kilit nokta müşterinin ihtiyacı neyse ona cevap aramak olmalıdır. Fakat ihtiyaç karışık bir kavramdan ibarettir. Yalnızca ihtiyaç giderme amaçlı mı yoksa bununla birlikte başka bir düşünceye ayak uydurma duygusu mu karşılamak mıdır? Bu boyutta müşteriden cevap aranacak bir başka soru da müşterinin dindarlık olgusunun müşterilerinin banka tercihi üzerindeki etkisi üzerine olacaktır. Bu çalışmanın amacı; Dindarlık olgusunun konvansiyonel ve katılım bankalarının müşterisi konumunda bulunan bireylerin, banka tercihlerindeki öncelikli faktörleri belirlemek ve bu faktörler içerisinde dindarlık olgusunu ölçerek, bu olgunun ne ölçütte etkili olduğunu saptamaktır. Bu hedef doğrultusunda; Türkiye’nin çeşitli illerinden konvansiyonel ve katılım bankalarını tercih eden müşterilere yönelik beşli likert tipi, kapalı uçlu sorularla anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Konvansiyonel ve katılım bankası müşterilerinden ana kütleyi temsil edebilecek, örneklem büyüklüğü 500 olarak belirlenmiştir. Konvansiyonel ve katılım bankalarını tercih eden müşterilerin banka tercih kriterler çerçevesinde 22 değişken faktör, yapılan analizler sonucu 2 faktöre indirilmiştir. Birinci faktör bankacılık nitelikleri, ikinci faktör ise dini etki olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda konvansiyonel ve katılım bankalarını tercih eden müşterilerin bu iki faktör doğrultusunda kriter belirlediği söylenebilir. Dindarlık düzeyinin banka tercih kriterlerine ait birden fazla faktörle arasında anlamlı ilişkinin olduğu sonucu çalışmanın en önemli bulgusu olarak ortaya konmuştur. ABSTRACT As a result of the change that occurred as customers became more conscious, it has become an important dimension for customers to determine criteria in case they prefer financial institutions. With the emergence of both international and interstate banks, the trend towards large banks and innovations in the sector have made it more difficult for customers to choose between institutions. The factors that customers evaluate and consider when choosing a bank are very diverse, and sometimes even the customers themselves may not perceive this situation. The key point handled during this time should be to seek answers to whatever the customer's needs are. But need is a complex concept. Is it just for the purpose of meeting needs or is it to meet a sense of keeping up with another thought? Another question to be answered by the customer in this dimension will be on the effect of the customer's religiousness on their customers' bank preference. The aim of this study; The aim of the study is to determine the priority factors in the bank preferences of individuals who are customers of conventional and participation banks, and to determine to what extent this phenomenon is effective by measuring the phenomenon of religiosity among these factors. In line with this goal; A five-point Likert type survey was conducted with closed-ended questions for customers from various provinces of Turkey who prefer conventional and participation banks. The sample size, which can represent the main mass of conventional and participation bank customers, was determined as 500. Within the framework of the bank preference criteria of customers who prefer conventional and participation banks, 22 variable factors were reduced to 2 factors as a result of the analysis. The first factor was determined as banking qualifications, and the second factor was determined as religious influence. In this direction, it can be said that customers who prefer conventional and participation banks set criteria in line with these two factors. The most important finding of the study is that there is a significant relationship between the level of religiosity and more than one factor belonging to the bank preference criteria. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Dindarlık; Bankacılık; Tüketici Davranışları; Banka Tercihleri; Bireysel Müşteri en_EN
dc.subject Religiosity; Banking; Consumer Behavior; Bank Preferences; İndividual customers en_EN
dc.title Dindarlık Olgusunun Bireysel Müşterilerin Banka Tercihi Üzerindeki Etkisi en_EN
dc.title.alternative The Effect of Religiosity on Bank Preferences of Individual Customers en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account