Karabuk University

DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİN VE MARKA KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN BİREYSEL MÜŞTERİLERİN BANKA TERCİHİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author ÇÖREKÇİOĞLU, BERRAK
dc.date.accessioned 2022-02-02T09:02:54Z
dc.date.available 2022-02-02T09:02:54Z
dc.date.issued 2022-01-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1634
dc.description.abstract ÖZ İnsanların kişilik özellikleri bütün hayatlarını etkilediği gibi tüketim davranışlarını da etkileyebilmektedir. Pazara ürün sunan kesim için tüketici ve tüketici davranışları oldukça önemlidir. Tüketici davranışlarının incelenmesi mağazalarda hangi ürünlerin nereye konumlandırılacağından, alışveriş merkezlerinde yemek bölümünün kaçıncı katta olacağına kadar geniş yelpazede incelenebilen bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Kimi zaman bireyler mutlu oldukları için ürün ya da hizmet elde etmekte kimi zaman ise kendini dışarıya daha iyi, daha güzel vb. gösterebilmek için ihtiyacı olmadığı halde tüketim faaliyetlerine dahil olabilmektedir. Dünyadaki çok yönlü gelişmelerle beraber tüketim ve tüketici kavramları yalnızca pazarlama ve işletme alanında değil pek çok alanda ileriyi görebilmek adına oldukça önemlidir. Tüketiciler yalnızca fonksiyonel açıdan ürün ya da hizmete yönelmemekte tutundurma faaliyetleri, reklamlar, sosyal medya vb. ile marka kişilik özelliklerini destekleyerek tüketicilerin zihinlerinde sanki bir insanmışçasına etki bırakabilmektedir. Bu çalışma demografik özelliklerin banka türü tercihi ve bankanın marka kişilik özellikleri arasında farklılık oluşturup oluşturmadığının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de bankacılık faaliyetlerini kullanan 671 katılımcı ile online anket çalışması geçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında banka türü tercihi ile cinsiyet grupları ve eğitim durumu arasında farklılık görülmüştür. Beraberinde marka kişilik özellikleri ile yaş grupları, medeni durum ve aylık hane gelir düzeyleri arasında da farklılık olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT Personality traits of people affect their whole lives as well as their consumption behaviors. Consumer and consumer behavior is very important for the segment that offers products to the market. The examination of consumer behavior emerges as a concept that can be examined in a wide range from which products will be placed in the stores, to which floor the food section will be located in shopping malls. Sometimes individuals obtain products or services because they are happy, and sometimes they express themselves better, more beautiful, etc. to the outside. They can be involved in consumption activities even though they don't need to show. With the multi-faceted developments in the world, the concepts of consumption and consumer are very important not only in the field of marketing and business, but also in many fields in order to see the future. Consumers do not only turn to products or services in terms of functionality, but also promotional activities, advertisements, social media, etc. By supporting brand personality traits, it can leave an impression on consumers' minds as if they were human. This study demonstrates the details of creating visualizations between demographic characteristics, bank type preference, and bank brand characteristics. For this purpose, 671 online surveys used in Turkey were conducted. The courses to be taken with the choice of the type of transportation obtained and the ones received from the training visitors. They are people who consist of the personality traits of the brands and people who will come from age, marital status and childhood. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Marka Kişilik Özellikleri, Banka Türü Tercihi, Tüketici Davranışı en_EN
dc.subject Brand Personality Traits, Bank Type Preference, Consumer Behavior en_EN
dc.title DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİN VE MARKA KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN BİREYSEL MÜŞTERİLERİN BANKA TERCİHİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ en_EN
dc.title.alternative THE EFFECT OF DEMOGRAPHIC FEATURES AND BRAND PERSONALITY FEATURES ON BANK PREFERENCE OF INDIVIDUAL CUSTOMERS en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account