Karabuk University

Destinasyon Tanıtım Videolarında Tercih Edilen Müziğin Şehrin Marka İmajıyla Uyumu Üzerine Bir Araştırma: Safranbolu Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author YURDAKUL, CANAN
dc.date.accessioned 2022-02-18T12:22:42Z
dc.date.available 2022-02-18T12:22:42Z
dc.date.issued 2022-01-13
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1697
dc.description.abstract ÖZ Genel itibariyle 4P olarak ifade edilen pazarlama karması elemanlarından tüketicinin ilgisini çekmede, onu etkilemede ve firma ya da marka ile tüketici arasında bir bağ tesis etmede en önemli unsurlardan biri olan tutundurma çabalarının çeşitli türlerden oluştuğu bilinmektedir. Bunlardan şüphesiz en çok bilineni ve en fazla göz önünde olanı reklamlardır. Reklam bir mesajın firma ya da marka tarafından tüketicinin ilgisine, beğenisine sunulmuş olan tanıtım malzemesidir ve özellikle internetin günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelmesiyle beraber tüketiciler gün içinde çeşitli sebeplerle firmalar ya da markalar tarafından reklamlar, tanıtımlar aracılığıyla etkilemeye çalışılan birer hedef haline gelmiştir. Reklamın etkinliğinin ya da başarısının göstergesi firmaya ya da markaya olan taleple, satışlarla, kar oranlarıyla, pazar payıyla ölçülebilir. Bu etkinlik ya da başarı temelde hedef kitlenin mesajdan etkilenme derecesine bağlıdır ve doğru mesaj firma ya da markayla tüketici arasında etkileşimi mümkün kılacak birtakım unsurlardan oluşmalıdır. Örneğin mesajın iletildiği ortam, mesajın dili veya mesajda, tanıtımda, reklamda kullanılan müzik firma ya da markayla uyumlu olmalı, tüketicinin zihninde o lumlu izler bırakmalıdır. Birer marka olarak değerlendirildiğinde şehirlerin tanıtımında kullanılan tanıtım görselleri, tanıtım videoları şehirle uyumlu olmalı, müşteri olarak ifade edilebilecek olan turisteler tarafından ilgi çekici bulunmalıdır. Şehir tanıtımında kullanılan videolarda tercih edilecek müzik şehrin imajıyla uyumlu olmalı ve diğer pazarlama karması elemanları gibi şehrin pazarlanmasında pozitif bir etkiye sahip olmalıdır. İşte bu çalışmada Türkiye’nin yurtiçinde ve yurtdışında bilinirliği olan önemli turistik destinasyonlarından Safranbolu’nun tanıtımında kullanılabilecek bazı müzik türlerinin turistlerin Safranbolu’nun imajıyla hangi derecede uyumlu olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırmada Adana ilinde yaşayanlara Safranbolu imajıyla uyumlu müzik türünün nasıl olabileceği sorulmuş ve ayrıca bir marka olarak değerlendirildiğinde Safranbolu’nun hangi müziğin ya da müzik türünün şehrin marka imajıyla daha uyumlu olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları göstermiştir ki Safranbolu ağırlıklı olarak katılımcılara göre Türk müzik dallarından olan Türk Halk müzik türü şehrin marka imajıyla daha uyumludur. ABSTRACT It is known that there are various types of promotion efforts, which are generally expressed as "4P", to attract the attention of the consumer, to influence them and to establish a bond between the company or the brand and the consumer. Undoubtedly, the most well-known and most visible of these are advertisements. Advertising is the promotional material of a message presented to the attention and appreciation of the consumer by the company or brand, and especially with the internet becoming an integral part of daily life, consumers have become a target that companies or brands try to influence through advertisements and promotions for various reasons throughout the day. The indicator of the effectiveness or success of the advertisement can be measured by the demand for the company or brand, sales, profit rates, and market share. This effectiveness or success basically depends on the extent to which the target audience is affected by the message, and the right message should consist of some elements that will enable interaction between the company or brand and the consumer.For example, the medium in which the message is conveyed, the language of the message or the music used in the message, promotion, advertisement should be compatible with the company or brand and leave positive traces in the minds of the consumer. When considered as a brand, promotional images and promotional videos used in the promotion of cities should be compatible with the city and should be found interesting by tourists who can be expressed as customers.The music to be preferred in the videos used in the promotion of the city should be compatible with the image of the city and should have a positive effect on the marketing of the city like other marketing mix elements. In this study, it has been tried to measure to what extent some types of music that can be used in the promotion of Safranbolu, one of the important touristic destinations of Turkey and abroad, are compatible with the image of tourists. In the study, in which qualitative research methods were used together, the people living in Adana were asked how the music genre could be compatible with the Safranbolu image, and it was also tried to determine which music or music genre of Safranbolu was more compatible with the brand image of the city when evaluated as a brand. The results of the research showed that the most compatible type of music with Safranbolu's brand image was determined as Turkish Folk Music, which is one of the branches of Turkish Music, according to the majority of the participants. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Destinasyon, Müzik, Destinasyon İmajı, Destinasyon Marka İmajı en_EN
dc.subject Destination, Music, Destination Image, Destination Brand Image en_EN
dc.title Destinasyon Tanıtım Videolarında Tercih Edilen Müziğin Şehrin Marka İmajıyla Uyumu Üzerine Bir Araştırma: Safranbolu Örneği en_EN
dc.title.alternative A Study on the Harmony of the Preferred Music in Destination Promotional Videos with the Brand Image of the City: Safranbolu Example en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account