Karabuk University

Öğrencilerde Bireysel Sorumluluğun İnternet Bağımlılığına Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author CURPEDİN, KÜBRA
dc.date.accessioned 2022-03-08T07:35:40Z
dc.date.available 2022-03-08T07:35:40Z
dc.date.issued 2022-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1729
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışma öğrencilerin bireysel sorumluluğunun internet bağımlılığı üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bireysel sorumluluğu ve internet bağımlılığı düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, günlük internet kullanım süresi, gelir durumu, internet kullanım amaçları ve internet kullanımına bağlı sorunları paylaşma gibi değişkenler açısından da incelenmiştir. Araştırma değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan ilişkisel tarama yöntemi ile yapılan nicel bir araştırmadır. Çalışmanın örneklemini Karabük ilinde öğrenim gören 9. 10. 11. ve 12. sınıf öğrencileri olan 508 lise öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Öğrenci Bireysel Sorumluluğu Ölçeği ve İnternet Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda cinsiyetin öğrencilerin bireysel sorumluluk puanlarında anlamlı bir farklılık oluşturduğu ancak internet bağımlılığı puanlarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Öğrencilerin öğrenim gördüğü okul türüne göre bireysel sorumluluk düzeylerinin ve internet bağımlılığı düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ailenin gelir durumunun hem öğrencilerin bireysel sorumluluğu hem de internet bağımlılığı üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin günlük internet kullanım süresi hem bireysel sorumluluk hem de internet bağımlılığı ortalamaları ile anlamlı bir farklılık göstermektedir. Ayrıca internet kullanım amaçlarına ve internet kullanımına bağlı sorunları paylaşmaya göre öğrencilerin bireysel sorumluluğu ve internet bağımlılığı da anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Son olarak öğrencilerin bireysel sorumluluğunun internet bağımlılığının bir yordayıcısı olup olmadığı araştırılmış ve öğrencilerin bireysel sorumluluğunun internet bağımlılığının bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin internet bağımlılığı üzerinde bireysel sorumluluğun ve çeşitli faktörlerin etkisi olduğu görülmüştür. Okullarda da internet bağımlılığı ile mücadelede okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlardan hareketle okul sosyal hizmetinin okullarda bulunması gereken bir alan olduğu görülmekte ve okullarda okul sosyal hizmet uzmanlarının istihdam edilmesi önerilmektedir. ABSTRACT This study was carried out to investigate the effect of students' individual responsibility on internet addiction. In addition, students' individual responsibility and internet addiction levels were also examined in terms of variables such as gender, class level, school type, daily internet use, income status, internet use purposes and sharing problems related to internet use. The research is a quantitative research conducted with the relational screening method aiming to determine the relationship between the variables. The sample of the study consists of 508 high school students who are 9th, 10th, 11th and 12th grade students studying in Karabük. Personal information form developed by the researcher, Student Individual Responsibility Scale and Internet Addiction Scale were used as data collection tools. As a result of the study, it was seen that gender made a significant difference in students' individual responsibility scores, but did not create a significant difference in internet addiction scores. It was concluded that the individual responsibility levels and internet addiction levels of the students differed significantly according to the school type. It was found that the income status of the family did not make a significant difference on both students' individual responsibility and internet addiction. The daily internet usage time of students shows a significant difference with both individual responsibility and internet addiction averages. In addition, students' individual responsibility and internet addiction differ significantly according to their internet usage purposes and and sharing internet usage related problems. Finally, it was investigated whether students' individual responsibility is a predictor of internet addiction, and it was concluded that students' individual responsibility was a predictor of internet addiction. It has been observed that individual responsibility and various factors have an effect on students' internet addiction. The need for school social work has emerged in the fight against internet addiction in schools. Based on these results, it is seen that school social work is an area that should be found in schools and it is recommended to employ school social workers in schools. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Okul Sosyal Hizmeti, İnternet Bağımlılığı, Sorumluluk en_EN
dc.subject School Social Work, Internet Addiction, Responsibility en_EN
dc.title Öğrencilerde Bireysel Sorumluluğun İnternet Bağımlılığına Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi en_EN
dc.title.alternative Evaluation of the Effect of Individual Responsibility on Internet Addiction in Students in the Context of School Social Work en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account