Karabuk University

Learners' perceptions toward using social media and technological applications in EFL learning in Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZHAN, SİBEL
dc.date.accessioned 2022-03-11T12:44:56Z
dc.date.available 2022-03-11T12:44:56Z
dc.date.issued 2022-01-26
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1765
dc.description.abstract ABSTRACT The way we learn has changed thanks to advances in technology, limited time, and other constraints. The way of learning a foreign language changes on a daily basis, year after year, based on demands and assessments. Additionally, the modern era is a period of rapid progress, a period in which anybody may access any information they choose. Each of these demands represents a distinct strategy for resolving the issue of acquiring information. In a society where these concerns are prevalent, the need of studying EFL grows daily. Every individual in the world has to be able to communicate in English as a foreign language for a variety of reasons, including education, internet communication, technology and media. This study will investigate the history of English learning emerging ways of EFL learning. The MALL (Mobile Assisted Language Learning) will be scrutinized as method to contribute English learning. There are several types of smartphone applications available for studying EFL and other languages. The Pimsleur method and LINQ are two paid mobile applications and free applications that will be examined. Their features, the effect of using mobile technology, the method of these applications and the applications' language learning theory will all be examined. The impact of social media in learning English will be examined. This study made use of two questionnaires. Two electronic questionnaires were used in this study. To complete the assignment, Google Forms was utilized. There were 364 students in attendance, including those from public and private schools from İstanbul to examine the students’ interests in using technology, social media and traditional education in learning EFL. According to the results of these questionnaires, students prefer to learn EFL using technology and social media rather than traditional methods. The purpose of this research is to show English learning opportunities both within and outside of the classroom.   ÖZ Öğrenme kavramı gelişen teknoloji, kısıtlı zaman ve son zamanlarda meydana gelen olaylarla değişim göstermektedir. Yabancı dil öğrenimindeki evreler günden güne, yıldan yıla talepler ve analizler doğrultusunda değişmektedir. Ayrıca modern çağ herkesin istediği bilgiye erişebildiği ve hızlıca erişebildiği bir dönemdir. Bu talepler bilgiye ulaşmada farklı istekler için farklı çözümler oluşturmuştur. Bu ve benzeri talepler İngilizce öğrenimini her geçen gün daha önemli hale gelmiştir. İngilizce günümüz koşullarında tüm dünyada gezi, internet ,iletişim, medya, eğitim, teknolojik gelişmeler ve hatta İngilizce harici dil öğrenenler için dahi araç olarak gerekliliktir. Bu çalışmada İngilizce öğretimi, günümüzde İngilizce öğrenme yolları ve yeni gelişmeler incelenecektir. Özellikle mobil destekli dil öğrenme uygulamaları incelenecektir. İngilizce veya diğer yabancı dilleri öğrenmek için mobil destekli dil öğrenme uygulamaları çok çeşitlidir. Bu çalışmada Pimsleur ve LINQ uygulamaları gibi ücretli ve ücretsiz dil öğrenme uygulamaları incelenecektir. Sınıf ortamında İngilizce öğrenmeye mobil uygulamaların dahil edildiği çalışmalarla İngilizce öğrenmenin artıları eksileri incelenecektir. Bu uygulamaların kullanıldığı çalışmalarda gramer ve kelime öğreniminin sınıf ortamındaki öğrenmeye katkısı incelenecektir. Bu çalışmada Google Doc ile hazırlanan iki elektronik anket kullanılmıştır. İstanbul’da devlet okulları ve özel okullardan olmak üzere toplam 364 öğrenci, sosyal medya ve geleneksel İngilizce öğrenimine eğilimini saptamak için ankete katılmıştır. Bu anketlerin sonuçlarına göre öğrenciler geleneksel öğrenme yöntemlerinden ziyade teknoloji ve sosyal medyayı kullanarak EFL öğrenmeyi tercih etmektedirler en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject EFL, MALL, Mobile Applications in Language Learning, Social media en_EN
dc.subject Yabancı dil olarak İngilizce, Mobil destekli dil öğrenme, Mobil Aplikasyonlar, Sosyal Medya en_EN
dc.title Learners' perceptions toward using social media and technological applications in EFL learning in Turkey en_EN
dc.title.alternative Öğrencilerin Türkiye'de İngilizce öğreniminde sosyal medya ve teknolojik uygulamaları kullanmaya yönelik tercihleri en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account