Karabuk University

Okul Kültürü ile Öğretmenlerin Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.author ERMİŞ, AYŞENUR
dc.date.accessioned 2022-04-01T11:10:44Z
dc.date.available 2022-04-01T11:10:44Z
dc.date.issued 2022-03
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1820
dc.description.abstract ÖZ Bu araştırmanın amacı okul kültürü ile öğretmenlerin akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma verileri, Zonguldak ili Çaycuma ilçesindeki 401 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinden toplanmıştır. Veriler Okul Kültürü Ölçeği ve Akademik İyimserlik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde t-Testi, ANOVA testi, Korelasyon ve Regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet ile öz yeterlik, akademik vurgu, başarı, görev, destek ve rol boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bununla birlikte kadın ve erkeklerin güven alt boyutuna ait puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Okul kültürü ve akademik iyimserlik ölçeklerine ait alt boyutlardan elde edilen puanlar öğrenim durumu açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin mesleki kıdemleri açısından okul kültürü ve akademik iyimserlik ölçeklerinin öz yeterlik, akademik vurgu, başarı ve destek alt boyutlarına ait puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte bireylerin kıdem gruplarına göre görev ve rol alt boyutlarına ait puanları arasında anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Son olarak okul kültürü ile akademik iyimserlik boyutları arasında pozitif yönlü orta düzeyli ilişkiler saptanmıştır. Okul kültürünün başarı kültürü boyutu öğretmenlerin akademik iyimserliklerinin öz yeterlik, güven ve akademik vurgu boyutlarını yordamaktadır. Bununla birlikte görev kültürü boyutu öğretmenlerin öz-yeterliklerinin bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. ABSTRACT The aim of this research is to determine the relationship between school culture and teachers' academic optimism levels. The research was designed in the relational survey model. Research data were collected from 401 primary, secondary and high school teachers in Çaycuma district of Zonguldak province. Data were collected with the School Culture Scale and the Academic Optimism Scale. In the analysis of the data, t-test, ANOVA test, and correlation and regression analyzes were used. According to the results of the research, no significant difference was found in terms of gender in terms of self-efficacy, academic emphasis, success, task, support and role. However, a statistically significant difference was found between the scores of the trust sub-dimension of men and women. The scores obtained from the sub-dimensions of the school culture and academic optimism scales do not seem to differ significantly in terms of educational status. In addition, it is revealed that there is no significant difference between the scores of the academic optimism and school culture scales' self-efficacy, academic emphasis, success and support sub-dimensions in terms of professional seniority of teachers. However, a significant difference was found between the scores of the sub-dimensions of duty and role according to the seniority groups of the individuals. Finally, positive moderate relations were found between school culture dimensions and academic optimism dimensions. The success culture dimension of school culture predicts the self-efficacy, confidence and academic emphasis dimensions of teachers' academic optimism. However, the task culture dimension was found to be a predictor of teachers' self-efficacy. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Okul Kültürü, Akademik İyimserlik, Öz Yeterlik, Güven, Akademik Vurgu. en_EN
dc.subject School Culture, Academic Optimism, Self-Efficacy, Trust, Academic Emphasis en_EN
dc.title Okul Kültürü ile Öğretmenlerin Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki en_EN
dc.title.alternative The Relationship Between School Culture and Teachers' Academic Optimism Levels en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account