Karabuk University

Özel Okullarda Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Algısının İncelenmesi: Karabük Özel Açı Koleji Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author DEMİRCİ, KÜBRA
dc.date.accessioned 2022-05-23T13:58:39Z
dc.date.available 2022-05-23T13:58:39Z
dc.date.issued 2022-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1856
dc.description.abstract ÖZ Günümüzde imaj ve itibar algısı hem bireyler için hem de kurumlar için önem arz etmektedir. Bu çalışmada itibar ve imajın çalışanlar gözünden değerlendirilmesi ele alınmıştır. Çalışmada Özel Okul çalışanlarının kurumsal imaj ve itibar algısı incelenmiştir. Araştırma Karabük Açı Koleji lise grubu öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi bireysel mülakat tekniği kullanılarak 15 kişi ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan katılımcıların 8’i erkek 7’si kadındır. Araştırmaya katılan katılımcılarda en az 2 yıl iş tecrübesi şartı aranmıştır. Katılan katılımcıların arasından en az iş tecrübesi 2 yıl en fazla iş tecrübesi ise 19 yıldır. Yapılan çalışmadan elde edilen veriler ile tecrübesi daha fazla olan katılımcıların çalışma ortamında yaşadıkları özgür ortama odaklandıkları tecrübesi daha az olan katılımcıların ise aidiyet ve güvene daha fazla odaklandıkları gözlemlenmiştir. Katılımcılar arasından iki katılımcı aynı zamanda başka bir kurumda yönetici pozisyonunda olduğu için araştırmaya farklı bir perspektiften analizler yaparak değer katmıştır. Yapılan bu çalışma kurumun kendi öz değerlendirmesine katkı sunmaktadır. Yapılan bu araştırma Özel Okul çalışanlarının kurumsal imaj ve itibar algısını nitel bir yöntemle ele alarak literatüre kazandırmıştır. Araştırmada nitel araştırma yönteminin kullanılması açık uçlu sorularla daha anlaşılır hale gelecek olan konuya açıklık getirmek niyetinden ötürü önemlidir. Bu çalışma daha sonra bu alanda yapılacak olan çalışmalara kaynaklık edecektir. Araştırmada Fenemonoloji (olgu bilim) yaklaşımı benimsenerek katılımcıların kurumsal imaj kurumsal itibar, aidiyet ve yönetici tutumuna dair algıları kodlanarak analiz edilmiştir.   ABSTRACT Today, the perception of image and reputation is important for both individuals and institutions. In this study, the evaluation of reputation and image from the eyes of employees is discussed. In the study, the perception of corporate image and reputation of Private School employees was examined. The research was carried out with the teachers of Karabük Açı College. In the research, 15 people were interviewed by using the qualitative research method, individual interview technique. Continuous comparative analysis method was used in the analysis of the data. Eight of the participants in the study were male and 7 were female. At least 2 years of work experience is required for the participants participating in the research. Among the participating participants, the minimum work experience is 2 years and the maximum work experience is 19 years. With the data obtained from the study, it was observed that the participants with more experience focused on the free environment in which they lived in the working environment, while the participants with less experience focused more on belonging and trust. Since two of the participants were also in managerial positions in another institution, they added value to the research by making analyzes from a different perspective. This study contributes to the self-evaluation of the institution. This research has brought the perception of corporate image and reputation of Private School employees into the literature by dealing with a qualitative method. The use of qualitative research method in the research is important because of its intention to clarify the subject, which will become more understandable with open-ended questions. This study will be a source for future studies in this field. In the research, the phenomenology approach was adopted and the perceptions of the participants about the corporate image, corporate reputation, belonging and managerial attitude were coded and analyzed. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Kurumsal İmaj, Kurumsal İtibar, Aidiyet en_EN
dc.subject Corporate İmage, Corporate Reputation, Belonging en_EN
dc.title Özel Okullarda Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Algısının İncelenmesi: Karabük Özel Açı Koleji Örneği en_EN
dc.title.alternative Examining the Perception of Institutional Image and Institutional Reputation in Private Schools: The Case of Karabük Private Açı College en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account