dc.contributor.author |
GÜNAYDIN, CANER |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-24T07:52:07Z |
|
dc.date.available |
2022-05-24T07:52:07Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-25 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1862 |
|
dc.description.abstract |
ÖZ
Girişimciliğin geçerli bir tanımsal çerçeveye ihtiyacı vardır. Toplumların sahip olduğu kültürel değerler, devlet gelenekleri, iktisat zihniyetleri ve girişimciliği algılayış biçimleri; girişimciliğin gelişmesinde ve toplum tarafından kabul görmesinde önemli faktörlerdir. Girişimcilik kültürünün yaygın olduğu toplumlarda bir taraftan ekonomik kalkınma hızla gerçekleşirken, bir taraftan da girişimci toplum tarafından kabul gören ve saygı uyandıran bir birey biçiminde algılanmaktadır. Bu algılama; girişimciliğin istenilir bir kariyer seçimi olmasını desteklemekte ve bireylerin bu kariyeri seçmelerini tetikleyen faktörlerden birisi olmaktadır.
Bu çerçevede; yapılan çalışmanın amacı, girişimcilerin gerek fırsatların tespiti gerekse fırsatlardan yararlanmak için iş kurma süreçlerinde ortaya koydukları farklı tutum ve davranışlarının girişimci türleri bazında incelenmesidir.
ABSTRACT
Entrepreneurship needs a valid definitional framework. Cultural values, state traditions, economic mentalities and entrepreneurship perceptions of societies; are important factors in the development of entrepreneurship and its acceptance by the society. In societies where the culture of entrepreneurship is widespread, on the one hand, economic development takes place rapidly, on the other hand, the entrepreneur is perceived as an individual who is accepted and respected by the society. This perception; It supports entrepreneurship to be a desirable career choice and is one of the factors that trigger individuals to choose this career.
In this context; the aim of the study is to examine the different attitudes and behaviors of entrepreneurs in the process of establishing a business in order to determine the opportunities and take advantage of the opportunities, on the basis of entrepreneurial types. |
en_EN |
dc.language.iso |
tr |
en_EN |
dc.subject |
Girişimcilik, Girişimci, Beşerî Sermaye, Girişimci Türleri |
en_EN |
dc.subject |
Entrepreneurship, Entrepreneur, Human Capital, Entrepreneur Types |
en_EN |
dc.title |
Girişimcilik Deneyimine Dayalı Girişimci Türlerinin Girişimsel Tutum ve Davranışlarının Araştırılması: Karabük İli Örneği |
en_EN |
dc.title.alternative |
Investigation of Entrepreneurial Attitudes and Behaviors of Types of Entrepreneurs Based on Entrepreneurial Experience: The Case of Karabuk |
en_EN |
dc.type |
Thesis |
en_EN |