Karabuk University

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ MARKA BAĞLILIĞINA ETKİSİNİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author BAŞARAN, ELİF EZGİ
dc.date.accessioned 2022-06-20T06:40:35Z
dc.date.available 2022-06-20T06:40:35Z
dc.date.issued 2022-06-02
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1935
dc.description.abstract ÖZ Geleneksel pazarlama yöntemleri gün geçtikçe yerini sosyal medya pazarlamasına bırakmaktadır. Sosyal medyanın bireyler arasında hızlı ve etkili iletişim sağlaması, markaların dikkatinin bu yeni iletişim alanına yönelmesini sağlamaktadır. Sosyal medya platformu markalara önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışma kapsamında sosyal medya pazarlaması ve marka bağlılığı arasındaki etkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırma Karabük ilinde yaşayan 18 yaş üstü sosyal medya kullanıcılarını kapsamaktadır. Araştırmada veriler anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Örneklemden elde edilen veriler SPSS ve AMOS uygulamaları ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal medya pazarlamasının marka bağlılığı üzerinde pozitif etkisinin olduğu ayrıca marka farkındalığının kısmi aracılık etkisi gösterdiği tespit edilmiştir. ABSTRACT Traditional marketing methods are being replaced by social media marketing day by day. The fact that social media provides fast and effective communication between individuals ensures that the attention of brands is directed to this new communication field. The social media platform offers important opportunities to brands. The research carried out within the scope of this study; This study was conducted to examine the effect between social media marketing and brand loyalty. The participants of the research are social media users over the age of 18 living in Karabuk and the data were obtained using the survey method. The data obtained from the sample were analyzed with SPSS and AMOS applications. According to the research findings, it has been determined that social media marketing has a positive effect on brand loyalty, and brand awareness has a partial mediation effect. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Sosyal Medya; Sosyal Medya Pazarlaması; Marka; Marka Bağlılığı en_EN
dc.subject Social Media; Social Media Marketing; Brand; Brand Loyalty en_EN
dc.title SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ MARKA BAĞLILIĞINA ETKİSİNİ İNCELEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA en_EN
dc.title.alternative A RESEARCH TO INVESTIGATE THE EFFECT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ON BRAND LOYALTY en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account