dc.contributor.author |
AHMED, OMAR KHUDHAIR AHMED |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-29T08:58:07Z |
|
dc.date.available |
2022-06-29T08:58:07Z |
|
dc.date.issued |
2022-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1965 |
|
dc.description.abstract |
ABSTRACT
The term ‘Story Reenactment’ has been used as a strategy to help Iraqi EFL students in building their speaking and reading fluency. The purpose of this study is to find out the impact of story reenactment strategy on speaking and reading fluency of Iraqi EFL university students. It also aims to discover if there is a statistically significant difference between male and female students' achievement scores in the experimental group.
This quantitative study uses the experimental design by giving paticipants pre and posttests. The sample of this study was (110); there are (80) participants served in two groups: (40) served as the experimental group, (40) served as the control group and (30) served as the pilot study. The students are studying English as a foreign language at Al-Salam University College/ 3rd year class during the academic year (2021-2022). The researcher uses SPSS to analyze the collected data. The main findings indicates that the experimental group of the present study is affected positively by the story reenactment strategy by showing high interest and motivation.
ÖZ
Öykü Canlandırma terimi, bu çalışmada Iraklı İngilizce öğrencilerinin konuşma ve okuma akıcılığını geliştirmelerine yardımcı olmak için bir strateji olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, roman öğretiminde Iraklı EFL üniversite öğrencilerinin konuşma ve okuma akıcılığını geliştirmede hikaye canlandırma stratejisinin etkisini bulmayı amaçlamaktadır. Ayrıca deney grubundaki erkek ve kız öğrencilerin başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını keşfetmeyi amaçlamaktadır.
Bu nicel çalışmada, katılımcılara ön ve son testler verilerek deneysel desen kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemi (110); (40) deney grubu, (40) kontrol grubu ve (30) pilot çalışma olmak üzere iki grupta hizmet veren (80) katılımcı bulunmaktadır. Öğrenciler, akademik yıl boyunca (2021-2022) Al-Salam University College / 3. sınıf sınıfında yabancı dil olarak İngilizce okuyorlardı. Araştırmacı toplanan verileri analiz etmek için SPSS kullanmıştır. Ana bulgular, bu çalışmanın deney grubunun yüksek ilgi ve motivasyon göstererek hikayeyi canlandırma stratejisinden olumlu yönde etkilendiğini göstermiştir. |
en_EN |
dc.language.iso |
en |
en_EN |
dc.subject |
Story Reenactment Strategy; Impact; Speaking; Reading; Novels |
en_EN |
dc.subject |
Öykü Canlandırma stratejisi; Etki; Konuşma; Okuma; Romanlar |
en_EN |
dc.title |
The Impact of Story Reenactment Strategy in teaching Novel on Speaking and Reading Fluency of University Level EFL Students |
en_EN |
dc.title.alternative |
Roman Öğretiminde Öykü Canlandırma Stratejisinin Üniversite Düzeyindeki İngilizce Öğrencilerinin Konuşma ve Okuma Akıcılığına Etkisi |
en_EN |
dc.type |
Thesis |
en_EN |