Karabuk University

Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi İlişkisi: Karabük Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama.

Show simple item record

dc.contributor.author AYDIN, BEGÜM
dc.date.accessioned 2022-06-29T11:31:12Z
dc.date.available 2022-06-29T11:31:12Z
dc.date.issued 2022-06-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1966
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışmada bireylerin sahip oldukları iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki incelenmekte olup çalışmanın evrenini Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, bireylerin sahip oldukları iletişim becerileri ve empatik eğilimleri arasındaki ilişkiyi açıklamak ile birlikte, aynı zamanda katılımcıların cinsiyeti, aldıkları halkla ilişkiler eğitimi, ebeveynlerinin eğitim durumu gibi faktörlerin bu değişkenler üzerinde anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünün 231 öğrencisinden anket yöntemi ile veriler elde edilmiştir. Hipotezler Pearson korelasyon testi, t-testi ve ANOVA analizi ile test edilmiştir. Çalışmanın sonucunda empatik eğilim ile iletişim becerileri arasında orta düzeyde, pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anne-baba eğitim durumu ile empatik eğilim arasında ve anne eğitim durumu ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamış, yalnızca baba eğitim durumu ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Halkla ilişkiler eğitimi sınıf düzeyi ile empatik eğilim arasında da anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüş, ancak halkla ilişkiler eğitimi sınıf düzeyi ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Anlamlı farklılığın 1. sınıflar ile üst sınıflar arasında bulunduğu, 2. sınıftan itibaren gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. 1 sınıftan sonra 2. ve 3. sınıflarda yükselen ortalamanın 4. sınıfta düştüğü ancak anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Son olarak kadınların empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasında da anlamlı bir farklılık görülürken, kadınların empatik eğilimlerinin ve iletişim becerilerinin erkeklerden anlamlı bir şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT In this study, the relationship between the communication skills of individuals and their empathic tendency levels is examined, and the population of the study consists of the students of Karabuk University, Faculty of Business Administration, Department of Public Relations and Publicity. The aim of the study is to explain the relationship between the communication skills of individuals and their empathic tendencies, as well as to determine whether factors such as the gender of the participants, the public relations education they received, and the educational status of their parents make a significant difference on these variables. For this purpose, data were obtained from 231 students of Karabuk University, Faculty of Business Administration, Department of Public Relations and Publicity, by survey method. Hypotheses were tested with Pearson correlation test, t-test and ANOVA analysis. As a result of the study, a moderate, positive and significant relationship was found between empathic disposition and communication skills. No significant difference was found between the education level of the parents and empathic disposition, and between the education level of the mother and communication skills, only a significant difference was found between the education level of the father and communication skills. It was seen that there was no significant difference between public relations education and empathic tendency, but a significant difference was found between public relations education and communication skills. It was determined that there was a significant difference between the 1st grades and the upper grades, and there was no significant difference between the groups starting from the 2nd grade. After the 1st grade, it was observed that the average, which rose in the 2nd and 3rd grades, decreased in the 4th grade, but did not create a significant difference. Finally, while there was a significant difference between the empathic tendencies of women and their communication skills, it was determined that women's empathic tendencies and communication skills were significantly higher than men's. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject İletişim; İletişim Becerileri; Empati; Empatik Eğilim; Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_EN
dc.subject Communication; Communication Skills; Empathy; Empathic Tendency; Public Relations and Publicity en_EN
dc.title Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi İlişkisi: Karabük Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. en_EN
dc.title.alternative The Relationship Between Empathic Tendencies and Communication Skills: An Investigation on Karabük University Public Relations and Publicity Department Students. en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account