Karabuk University

The Role of Explicit Strategy Instruction in Improving EFL Students’ Performance in Learning English

Show simple item record

dc.contributor.author AL-AANI, HANEEN FAEZ SALEH
dc.date.accessioned 2022-06-29T11:48:03Z
dc.date.available 2022-06-29T11:48:03Z
dc.date.issued 2022-07-16
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1967
dc.description.abstract ABSTRACT The purpose of this study is to determine whether utilizing an explicit strategy instruction while teaching a foreign language increases EFL learners' competency. It examines teacher candidates' learning experiences with explicit instruction in English. It also examines the degree to which explicit teaching might aid EFL students in improving their comprehension abilities while learning English. The study sample is (100) students in the 2nd grade at Al-Fadhael intermediate school during (2021-2022) academic year. This study is a quantitative study, employing the experimental design by giving pre and posttest to the participants. Then, the data are gathered by pre and posttest on those partticipants (the experimental and control groups). This study depends on SPSS to analyze the gathered data. The results indicates that the teachers and students acclimated positively with the Explicit Strategy Instruction. This strategy develops their ideas and improves their English language skills. The main findings of this study demonstrates the importance of inspiring collaborative thinking for regulating and supporting students’ learning by allowing students to increase their capacity to monitor and govern their cognitive processes via teacher scaffolding. This strategy can be beneficial at all academic levels. ÖZ Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretirken açık bir strateji öğretimi kullanmanın İngilizce öğrenenlerin yetkinliklerini artırıp artırmadığını belirlemektir. Öğretmen adaylarının İngilizce açık öğretimle öğrenme deneyimlerini inceler. Ayrıca, açık öğretimin, İngilizce öğrenirken İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere anlama yeteneklerini geliştirmede ne derece yardımcı olabileceğini de inceler. Araştırmanın örneklemini (2021-2022) eğitim-öğretim yılında Al-Fadhael ortaokulunda 2. sınıfta okuyan (100) öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma, katılımcılara ön test ve son test uygulanarak deneysel desenin kullanıldığı nicel bir çalışmadır. Daha sonra bu katılımcılardan (deney ve kontrol grupları) ön ve son test ile veriler toplanmıştır. Bu çalışma, toplanan verileri analiz etmek için SPSS'ye bağlıdır. Sonuçlar, öğretmenlerin ve öğrencilerin Açık Strateji Öğretimi ile olumlu bir şekilde uyum sağladıklarını göstermektedir. Bu strateji fikirlerini geliştirir ve İngilizce dil becerilerini geliştirir. Bu çalışmanın ana bulguları, öğrencilerin öğretmen iskelesi aracılığıyla bilişsel süreçlerini izleme ve yönetme kapasitelerini artırmalarına izin vererek öğrencilerin öğrenmesini düzenlemek ve desteklemek için işbirlikçi düşünmeye ilham vermenin önemini göstermektedir. Bu strateji tüm akademik seviyelerde faydalı olabilir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Explicit Strategy Instruction; Role; Performance; EFL Learners en_EN
dc.subject Açık Strateji Öğretimi; Rol; Performans; Geliştirme; İngilizce Öğrenme en_EN
dc.title The Role of Explicit Strategy Instruction in Improving EFL Students’ Performance in Learning English en_EN
dc.title.alternative EFL Öğrencilerinin İngilizce Öğrenirken Performansını Artırmada Açık Strateji Öğretiminin Rolü en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account