Karabuk University

The Effect of Using Critical Reading on Improving Creative Writing Skills of EFL Students

Show simple item record

dc.contributor.author AL LOA, HUSSEIN SHAWQI HASAN
dc.date.accessioned 2022-06-30T12:41:36Z
dc.date.available 2022-06-30T12:41:36Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1973
dc.description.abstract ABSTRACT The present study is an attempt to explore the influence of critical reading on improving the creative writing of Iraqi intermediate students in 4th preparatory. The main strategy is to design a roadmap in which the topic of the effect of using critical reading in improving the creative writing of EFL students is to be explored to find out some useful results which may contribute to improving Iraqi EFL students in general and the students in 4th class particular. The population included (130) fourth preparatory school year students 4th preparatory at Al-Mosul city of Iraq, during the academic year (2021-2022). The content is given to two groups of students (English for Iraq, textbook) which consists of 8 units and each one includes 10 lessons. The experiment was conducted during the 1st semester of the academic year 2021 – 2022. The experiment was extended over ten weeks. Later, the information gathered was evaluated to test the hypotheses proposed by the research in advance and to answer the research questions. The differences in mean scores between the control group, who’re taught using the conventional technique, and the experimental group, who’re taught using the experimental method, refer to the efficiency of the course given to the experimental group which led to an obvious development in the overall performance of the students on the level of studying comprehension and writing. Undoubtedly, the course given to the students revealed distinguished progress in the ability of participants. According to the findings of the research, students have responded positively to the suggested method of critical reading and it was an effective method for fostering students' creativity in the generation and organization of their ideas, encouraging brainstorming, and igniting motivation through keywords, first letters, and the encoding of information. ÖZ Bu çalışma, 4. Hazırlıktaki Iraklı orta dereceli öğrencilerin yaratıcı yazılarını geliştirmede eleştirel okumanın etkisini keşfetme girişimidir. Ana strateji, EFL öğrencilerinin yaratıcı yazılarını geliştirmede eleştirel okuma kullanmanın etkisi konusunun, genel olarak Iraklı EFL öğrencilerinin ve öğrencilerin gelişimine katkıda bulunabilecek bazı yararlı sonuçları bulmak için araştırılacağı bir yol haritası tasarlamaktır. 4. Sınıfta özellikle Irak'ın Musul kentinde eğitim-öğretim yılında (2021-2022) dördüncü hazırlık sınıfı öğrencileri 4. hazirlik nüfusu (130) içermektedir. İçerik, 8 üniteden oluşan ve her biri 10 dersten oluşan iki öğrenci grubuna (Irak için İngilizce, ders kitabı) verilmektedir. Deney, 2021 – 2022 akademik yılının 1. Döneminde gerçekleştirildi. Deney on haftaya uzatıldı. Daha sonra toplanan bilgiler, araştırma tarafından önerilen hipotezleri önceden test etmek ve araştırma sorularını cevaplamak için değerlendirilmiştir. Geleneksel teknik kullanılarak öğretim yapılan kontrol grubu ile deneysel yöntemle öğretim yapılan deney grubu arasındaki ortalama puanlardaki farklar, deney grubuna verilen dersin verimliliğini ifade eder ve bu da bariz bir sonuca yol açar. Öğrencilerin anlama ve yazma çalışmaları düzeyinde genel performansındaki gelişme. Kuşkusuz, öğrencilere verilen kurs, katılımcıların yeteneklerinde önemli ilerlemeler olduğunu ortaya koydu. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler önerilen eleştirel okuma yöntemine olumlu yanıt vermişler ve öğrencilerin fikirlerinin üretilmesinde ve düzenlenmesinde yaratıcılığını geliştirmede, beyin fırtınasını teşvik etmede ve anahtar kelimeler, ilk harflerle motivasyonu ateşlemede etkili bir yöntem olmuştur. , ve bilgilerin kodlanması. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Critical Reading; Creative Writing; Skills en_EN
dc.subject Eleştirel Okuma; Yaratıcı Yazarlık; Yetenekler en_EN
dc.title The Effect of Using Critical Reading on Improving Creative Writing Skills of EFL Students en_EN
dc.title.alternative EFL Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerini Geliştirmede Eleştirel Okuma Kullanımının Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account