Karabuk University

The Effect of Playful Learning strategies on EFL Students' Vocabulary Achievement

Show simple item record

dc.contributor.author SABAAWI, ALAA AHMED KHALAF
dc.date.accessioned 2022-07-18T07:54:59Z
dc.date.available 2022-07-18T07:54:59Z
dc.date.issued 2022-07
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2013
dc.description.abstract ABSTRACT In secondary education, there has been a growth in the use of playful learning strategies (PLS). The researcher says that creating "safe" playful places promotes learning from failure, risk-taking management, creativity, and innovation, and increases students' interest in learning. Also, this research is concerned with studying the effect of playful learning strategies on EFL students. So, the main objective of this study is to find out the effectiveness of Playful learning strategies in vocabulary achievement. The study divided the students into two groups. The first group, the experimental group, is 40 students, and the second group, the control group, is 40 students. A pre-exam was conducted for the experimental and control groups, and after eight weeks of teaching, another post-exam is conducted for the experimental and control groups. The researcher uses SPSS to analyze the data obtained, and the scores demonstrated the effectiveness of the playful learning strategies. The study assumes that the playful strategies have an effective role in the achievement of vocabulary, so this study relied on the application of the playful learning strategies to the experimental group and knowing if there is a difference in the level of achievement of the vocabulary for the control group. In addition, the results obtained from the current study showed that the experimental group that was taught using playful strategies was better than the control group that was taught by using the traditional technique. This means that the playful learning Strategies technique has been shown to be more effective than traditional methods of teaching English vocabulary. Finally, the effectiveness of funny strategies in improving English vocabulary at the intermediate level can be used. The effectiveness of playful strategies in developing students' writing and speaking skills and the effectiveness of funny strategies in improving English vocabulary at the intermediate level can be used also, the effectiveness of playful strategies in developing students' writing and speaking skills. ÖZ Orta öğretimde, oyunbaz öğretim stratejilerinin (PTS) kullanımında bir artış olmuştur. Araştırmacı, "güvenli" oyun alanları yaratmanın başarısızlıktan öğrenmeyi, risk alma yönetimini, yaratıcılığı ve yeniliği teşvik ettiğini ve öğrencilerin öğrenmeye olan ilgisini artırdığını söylüyor. Ayrıca, bu çalışma oyun oynayarak öğrenme stratejilerinin EFL öğrencileri üzerindeki etkisini incelemekle ilgilidir. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, Oyunlu öğrenme stratejilerinin kelime başarısındaki etkinliğini bulmaktır. Çalışmada öğrenciler iki gruba ayrılmış olup, birinci grup deney grubu olarak adlandırılan 40 öğrenci ve kontrol grubu olarak adlandırılan ikinci grup 40 öğrencidir. Deney ve kontrol gruplarına bir ön sınav, sekiz haftalık öğretimin ardından deney ve kontrol gruplarına bir son sınav daha yapılmıştır. araştırmacı elde edilen verileri analiz etmek için SPSS'yi kullanmış ve elde edilen puanlarla oynayarak öğrenme stratejilerinin etkinliği gösterilmiştir. Çalışma, oyun oynama stratejilerinin kelime dağarcığının kazanılmasında etkili bir role sahip olduğunu varsaydığından, bu çalışma oyunlu öğrenme stratejilerinin deney grubuna uygulanmasına ve deney grubu için kelime dağarcığının başarı düzeyinde bir fark olup olmadığının bilinmesine dayanmıştır. kontrol grubu. Ayrıca, mevcut çalışmadan elde edilen sonuçlar, oyun oynama stratejileri kullanılarak öğretilen deney grubunun, geleneksel teknik kullanılarak öğretilen kontrol grubuna göre daha iyi olduğunu göstermiştir. Bu, Eğlenceli Stratejiler tekniğinin geleneksel İngilizce kelime öğretme yöntemlerinden daha etkili olduğu anlamına gelir. Son olarak, orta düzeyde İngilizce kelime hazinesini geliştirmede eğlenceli stratejilerin etkinliği kullanılabilir. Oyunlu stratejilerin öğrencilerin yazma ve konuşma becerilerini geliştirmedeki etkinliği ve eğlenceli stratejilerin orta düzeyde İngilizce kelime hazinesini geliştirmedeki etkinliği, oyunlu stratejilerin öğrencilerin yazma ve konuşma becerilerini geliştirmedeki etkinliğinden de yararlanılabilir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Effect; Playful; Strategies; Vocabulary; Achievement en_EN
dc.subject Etki; Oyunbaz; Stratejiler; Kelime Hazinesi; Başarı en_EN
dc.title The Effect of Playful Learning strategies on EFL Students' Vocabulary Achievement en_EN
dc.title.alternative EFL Öğrencilerinin Kelime Bilgisi Başarısı Üzerinde Oynayarak Öğrenme Stratejilerinin Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account