Karabuk University

Mesleki Öğrenme Topluluklarındaki Okul Geliştirme Uygulamalarına Yönelik Öğretmen ve Yönetici Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author ACAR, EMİNE
dc.date.accessioned 2022-07-18T09:01:52Z
dc.date.available 2022-07-18T09:01:52Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2015
dc.description.abstract ÖZ Bu araştırmanın amacı, mesleki öğrenme topluluklarındaki okul geliştirme uygulamalarına ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin algılarını belirlemektir. Okul gelişiminde strateji önemli bir yere sahip olduğu için 2030 eğitim vizyonlarıyla ilgili alanyazına araştırmada yer verilmiştir. Ayrıca mesleki öğrenme topluluklarıyla bağlantısı olan ve okul geliştirmeye katkı sunabilecek “Genişletilmiş Okul” kavramına ilişkin literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve temel nitel araştırma çalışması yapılmıştır. Araştırmanın evreni; 2020-2021 eğitim öğretim yılında Karabük ili Merkez ilçesi sınırları içerisinde yer alan, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan 8 yönetici ve 7 öğretmen olmak üzere 15 katılımcıdan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak nitel araştırma tekniği olan görüşme aracına yer verilmiştir. Araştırmanın analizinde görüşmeden elde edilen verilerden hareketle içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularında; paylaşılan ve destekleyici liderlik anlayışında toplantı yoluyla demokratik ortamların varlığına, paydaşların sorumluluklarına, koordinasyon sağlamaya ve öğrencinin çok yönlü gelişimini destekleme ve yöneticinin maddi ve manevi desteklerinin önemi vurgulanmıştır. Paylaşılan değerler ve vizyon anlayışında okulun vizyon ve misyonunu benimsenmesinde ortak inanç ve bu inançla paralel, paydaşlara ortak tutum ve davranış geliştirmenin gerekliliğine dikkat çekilmiştir. Birlikte öğrenme ve uygulamaların mesleki ve duygusal etkileşim oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Paylaşılan kişisel uygulamaların, meslektaşların birbirinin mesleki gelişimini olumlu etkilediği ve öğretmenlerin hem birbiriyle hem de öğrencileriyle kurduğu ilişkilere ulaşılmıştır. Destekleyici koşullarda okulun fiziksel koşulların önemli olduğu ve ödüllendirme sisteminin etkisine yer verilmiştir. Okul geliştirme/ stratejik planlamayla ilgili okullarda yapılan uygulamalar ve politikalara yer verilmiş; okullardaki denetim ve öğretmen değerlendirmesiyle ilgili çıkarımlara ulaşılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde ise öğretimsel ihtiyaçların giderilmesinde teknolojik tabanlı çözüm önerilerine gidildiği sonucuna ulaşılmıştır.   ABSTRACT The purpose of this research is to determine the perceptions of administrators and teachers regarding school improvement practices in professional learning communities. Since strategy has an important place in school development, the literature on 2030 education visions is included in the research. In addition, a literature review was conducted on the concept of "Extended School", which is connected with professional learning communities and can contribute to school development. Qualitative research method was used in the research and basic qualitative research study was conducted The universe of the research; In the 2020-2021 academic year, it consists of 15 participants, 8 administrators and 7 teachers, working in the primary, secondary and high school, which are located within the borders of the Central district of Karabük province, affiliated to the Ministry of National Education. Interview tool, which is a qualitative research technique, was used as a data collection tool. In the analysis of the research, the content analysis method was used based on the data obtained from the interview. Research findings; shared and supportive leadership, shared values and vision, collaborative learning and practices, shared personal practices, supportive leadership and school development/strategic planning dimensions. In the understanding of shared and supportive leadership, the importance of the existence of democratic environments, the responsibilities of the stakeholders, the coordination and the support of the multi-faceted development of the student and the financial and moral support of the administrator were emphasized. In the shared values and vision understanding, the need for a common belief in the adoption of the vision and mission of the school and, in parallel with this belief, the necessity of developing a common attitude and behavior for the stakeholders has been pointed out. It has been concluded that collaborative learning and practices create professional and emotional interaction. It has been reached that shared personal practices affect the professional development of colleagues positively and the relationships that teachers establish with each other and with their students. In supportive conditions, the physical conditions of the school are important and the effect of the reward system is included. The practices and policies in schools related to school development/strategic planning are included; Inferences about supervision and teacher evaluation in schools have been reached. In the distance education process, it was concluded that technological-based solution suggestions were made to meet the educational needs. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Mesleki Öğrenme Topluluğu; Okul Geliştirme; Strateji; Genişletilmiş Okul en_EN
dc.subject Professional Learning Community; School Development; Strategy; Extended School en_EN
dc.title Mesleki Öğrenme Topluluklarındaki Okul Geliştirme Uygulamalarına Yönelik Öğretmen ve Yönetici Görüşleri en_EN
dc.title.alternative School development in Professional Learning Communities Opinions of Administrators and Teachers on Their en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account