Karabuk University

Kadınların Farklı Menstrüel Siklustaki Kaygı Düzeylerinin Online Anlık Satın Alma, Online Kompülsif Satın Alma ve Fiziksel Mağaza Yönelimi ile İlişkisinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZBEK, ECEM
dc.date.accessioned 2022-07-21T08:55:56Z
dc.date.available 2022-07-21T08:55:56Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2039
dc.description.abstract ÖZ Menstrüasyon kadınlarda, ergenlikten itibaren başlayan, menopoz dönemine kadar süren ve periyotlar halinde yaşanılan bir döngüdür. Kadınlar bu dönemde, salgılanan hormonların etkisiyle bedensel ve ruhsal değişimler yaşarlar. Yaşanan bu değişim ve dönüşümler çok çeşitli disiplinlerden araştırmacıların dikkatini çekmiş ve pazarlama açısından da umut vaadeden bir çalışma alanı haline gelmiştir. Bununla birlikte bugüne dek, kadınların menstrüel sikluslerine ilişkin tüketici davranışlarını inceleyen çalışmalar oldukça sınırlı olmuştur. Bu doğrultuda bu tez çalışmasının amacı, kadınların farklı menstrüel sikluslerindeki anksiyete düzeyleriyle online anlık satın alma, online kompulsif satın alma ve fiziksel mağaza yönelimleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu bağlamda tezin ilk üç bölümünde hormon araştırmaları ve menstrüel siklus, anksiyete, online anlık satın alma- online kompulsif satın alma ve fiziksel mağaza yönelimi üzerine odaklanılmıştır. Çalışmaya ilişkin araştırma tasarımı ve veri toplama yöntemleri dördüncü bölümde ele alınmıştır. Araştırmanın verileri toplam Karabük üniversitesinde öğrenim gören 305 katılımcıdan anket yöntemi aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklere ek olarak katılımcıların menstrüel siklus fazlarını belirlemek için menstrüel sikluslerine ilişkin 3 soru sorulmuştur. Bu doğrultuda çalışmaya katılan kadınların menstrüel siklusun hangi evresinde olduğu tespit edilerek gerekli analizler SPSS programı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, kadınların menstrüel sikluslerinde yaşadıkları anksiyete düzeyinin, yüksek doğurganlık evreye göre düşük doğurganlık evrede daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte kadınlar yüksek doğurganlık evresinde daha fazla fiziksel mağazaya yönelirken, düşük doğurganlık evrede ise online alışverişe daha fazla yöneldikleri görülmüştür. Araştırma bulguları tartışma başlığı altında tartışılmış ve sonuç kısmında uygulamacılara ve araştırmacılara tavsiyelerde bulunulmuştur. ABSTRACT Menstruation starts from puberty, lasts until menopause, and is experienced in periods. During menstruation, women experience physical and mental changes with the effect of hormones secreted. These changes and transformations have attracted the attention of researchers from various disciplines and have become a promising field of study in the marketing discipline. However, studies examining consumer behavior in different menstrual cycle stages have been quite limited so far. In this direction, this thesis aims to examine the relationships between anxiety levels in women's different menstrual cycles and their online impulse buying, online compulsive buying, and physical store orientation. In this context, the first three chapters of the thesis focus on hormone research and menstrual cycle, anxiety, online impulse buying-online compulsive buying, and physical store orientation. The research design and data collection methods are discussed in the fourth section. The data were obtained from 305 students studying at Karabuk University through the survey method. In addition to the scales used in the research, three questions taken from the related literature were asked about the participants' menstrual cycles to determine which menstrual cycle phase they were in. Hypothesized relationships were analyzed using SPSS. The results revealed that the level of anxiety experienced in menstruation was higher in the low-fertility stage than in the high-fertility stage. In addition, results showed that while women tended to shop more physically in the high fertility phase, they tended to shop online in the low fertility stage. Findings were discussed under the discussion title, and recommendations were made to practitioners and researchers in the conclusion part. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Menstrüel Siklus; Anksiyete; Online Anlık Satın Alma; Online Kompulsif Satın Alma; Fiziksel Mağaza Yönelimi en_EN
dc.subject Menstrual Cycle; Anxiety; Online Impulse Buying; Online Compulsive Buying; Physical Store Orientation en_EN
dc.title Kadınların Farklı Menstrüel Siklustaki Kaygı Düzeylerinin Online Anlık Satın Alma, Online Kompülsif Satın Alma ve Fiziksel Mağaza Yönelimi ile İlişkisinin İncelenmesi en_EN
dc.title.alternative Investigating the Relationships Between Women's Anxiety Levels in Different Menstrual Cycles and Online Impulse Buying, Online Compulsive Buying and Physical Store Orientation. en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account