Karabuk University

The Impact of Debate Teaching Strategy on Teaching Reading Comprehension to Iraqi EFL Preparatory School Students

Show simple item record

dc.contributor.author MAHMOOD, KHIRO ISSA MAHMOOD
dc.date.accessioned 2022-08-16T06:52:36Z
dc.date.available 2022-08-16T06:52:36Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2044
dc.description.abstract ABSTRACT Debate plays an important role in the development of teaching English and reading comprehension competence for students. The debate strategy can be strengthened by reading in class. Also, the debate is a good way to teach students how to read better by using an effective tool. The goal of this study is to find out how debate as a pedagogical method affects Iraqi EFL students' reading comprehension and how the debate affects EFL students' discussion in the class. To achieve these goals, data were gathered through a quantitative study method that used an experimental design. The present research sample (75) is confined to the fourth-grade students enrolled in Al-Baraa Bin Malik preparatory school in Al Sharqat district in Salah-Eldin-Iraq-during the academic year 2021–2022, who were selected randomly, forming: experimental (30) and control (30) groups, along with (15) students who participated in the pilot study. Based on the various statistical criteria, including age, parenting, and English proficiency, both groups are identical. After that, the two homogenous groups were divided into control and experimental groups using a randomization procedure. In the experimental group, debates were the primary strategy for instruction, while in the control group, traditional reading processes were employed. The statistical analysis (SPSS) of the participants' reading comprehension test findings revealed that the strategy has a substantial impact on teaching reading comprehension skills to Iraqi EFL students. Then, pupils expressed that the discussion assisted them in comprehending other ideas and reducing prejudice. Following the debate, many students mentioned that their attitudes and perspectives have changed. More significantly, several students stated that the debate improved their ability to acquire and master reading comprehension skills when compared to conventional style. Finally, after giving the post-test, the results showed that the experimental group did better than the control group which followed the traditional method.   ÖZ Tartışma, öğrenciler için İngilizce öğretimi ve okuduğunu anlama yeterliliğinin gelişmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Tartışma stratejisi sınıfta okuyarak güçlendirilebilir. Ayrıca, bir münazara, öğrencilere etkili bir araç kullanarak nasıl daha iyi okuyacaklarını öğretmenin iyi bir yoludur. Bu çalışmanın amacı, pedagojik bir yöntem olarak münazaranın Iraklı İngilizce öğrencilerinin okuduğunu anlamalarını nasıl etkilediğini ve münazaranın İngilizce İngilizce öğrencilerinin sınıftaki tartışmalarını nasıl etkilediğini bulmaktır. Bu hedeflere ulaşmak için veriler, deneysel bir ön ve son test tasarımı kullanan nicel bir çalışma yöntemiyle toplanır. Mevcut araştırma örneklemi (75), 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Salah-Eldin-Irak'ın Al Shirqat ilçesindeki Al-Baraa Bin Malik Ortaokuluna kayıtlı olan ve rastgele iki gruba ayrılan dördüncü sınıf öğrencileriyle sınırlıdır: deneysel (30) öğrenci ve kontrol (30) öğrenci ile pilot araştırmaya katılan 15 öğrenciden oluşmaktadır. Ön test ve son test, bir araştırmacının dil yeteneği puanları bir veya iki standart sapma içinde olan 75 öğrenciyi belirlemesine izin verdi. Yaş, ebeveynlik ve İngilizce yeterliliği dahil olmak üzere çeşitli kriterlerin istatistiksel bir çalışmasına dayanarak, her iki grup da aynıdır. Bundan sonra, iki homojen grup, bir randomizasyon prosedürü kullanılarak kontrol ve deney gruplarına ayrılır. Deney grubunda tartışma, öğretim için temel teknikken, kontrol grubunda geleneksel okuma süreçleri kullanılmaktadır. Katılımcıların okuduğunu anlama testi bulgularının istatistiksel analizi (SPSS), tekniğin Iraklı İngilizce öğrencilerine okuduğunu anlama becerilerinin öğretilmesinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Daha sonra öğrenciler tartışmanın diğer fikirleri anlamalarına ve önyargıları azaltmalarına yardımcı olduğunu ifade ettiler. Tartışmanın ardından birçok öğrenci tutumlarının ve bakış açılarının değiştiğini söyledi. Daha da önemlisi, birkaç öğrenci, tartışmanın geleneksel tekniklerle karşılaştırıldığında okuduğunu anlama becerilerini edinme ve ustalaşma yeteneklerini geliştirdiğini iddia ediyor. Son olarak, son testi verdikten sonra, sonuçlar, tartışma stratejisini kullanan deney gruplarının, ders kitabını normal şekilde kullanan kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermiştir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Debate Strategy; Reading Comprehension; Debate Teaching; Preparatory School; Reading Skill en_EN
dc.subject Münazara Stratejisi; Okuduğunu Anlama; Münazara Öğretimi; Hazirlik Okulu; Okuma Becerisi en_EN
dc.title The Impact of Debate Teaching Strategy on Teaching Reading Comprehension to Iraqi EFL Preparatory School Students en_EN
dc.title.alternative Iraklı İngilizce Hazırlık Okulu Öğrencilerine Okuduğunu Anlama Öğretiminde Münazara Öğretimi Stratejisinin Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account