Karabuk University

Öğretmenlerin Meslek Algısı ve Bu Algının Oluşmasına Etki Eden Faktörler

Show simple item record

dc.contributor.author SÖZCÜ İNCE, YASEMİN
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:59:05Z
dc.date.available 2022-08-16T07:59:05Z
dc.date.issued 2022-06-14
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2046
dc.description.abstract ÖZ Bu çalışma, öğretmenlerin meslek algılarını incelemeye yönelik nitel ve nicel veri setleri kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın birinci bölümünde eğitimin tarihsel süreci ele alınmıştır. Farklı dönemlerde ve farklı toplumlardaki eğitim sistemleri incelenmiştir. Türkiye’de özellikle Cumhuriyetin ilanından sonrası eğitim sistemindeki değişimler incelenmiştir. Konuyla ilgili farklı görüşlerden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin meslek algısının oluşmasıyla ilgili teorik bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde öğretmenin mesleğini icra ederken ilişki içinde olduğu öğrenci, öğretmen (meslektaş), idareci ve veli ile oluşan ilişki ağları incelenmiştir. Öğretmenlerin meslek algısını ölçmek üzere araştırmacı ve danışmanı tarafından orijinal bir ölçek oluşturulmuştur. Oluşturulan bu ölçek internet üzerinden katılımcılara ulaştırılarak sonuçları spss programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları frekans tabloları ve ki-kare analizleri sonucu değişkenler arasındaki ilişki incelenmiş ve sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur.   ABSTRACT This study was created by using qualitative and quantitative data sets to examine teachers' perceptions of their profession. In the first part of the research, the historical process of education is discussed. Education systems in different periods and in different societies have been examined. The changes in the education system in Turkey, especially after the proclamation of the Republic, were examined. Different views on the subject have been used. Theoretical information about the formation of teachers' perception of profession is given. In the second part, the relationship networks formed with students, teachers (colleagues), administrators and parents, with whom the teacher is in contact while performing his profession, were examined. An original scale was created by the researcher and his supervisor to measure the perception of the profession of teachers. This created scale was delivered to the participants over the internet and the results were evaluated in the SPSS program. As a result of the frequency tables and chi-square analyzes of the research results, the relationship between the variables was examined and the results were presented in tables. en_EN
dc.language.iso tr en_EN
dc.subject Öğretmenlik, Meslek Algısı, Karabük en_EN
dc.subject Teaching, Profession, Perception, Karabuk. en_EN
dc.title Öğretmenlerin Meslek Algısı ve Bu Algının Oluşmasına Etki Eden Faktörler en_EN
dc.title.alternative Teachers’ Perception of the Profession and Factors Affecting the Formation of this Perception en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account