Karabuk University

The Impact of Word Map Activities on Primary School Students' Vocabulary Achievement

Show simple item record

dc.contributor.author AL-DULAIMI, ASEEL KHAMEES AHMED
dc.date.accessioned 2022-08-16T09:13:41Z
dc.date.available 2022-08-16T09:13:41Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2048
dc.description.abstract ABSTRACT Vocabulary is not just the learning of new words but also to be remain in knowledge. As the speakers will get help when they use vocabulary in the communication. But, Iraqi EFL learners face difficulties in the learning vocabulary. Therefore, the study is intended to conduct on word-map activities on primary school students’ vocabulary achievement. Equivalent-group design strategy used in the investigation splits into two groups (EG and CG). Pre-test and Post-test have been conducted to test the hypothesis. The study found word map activities are better than the traditional method in teaching vocabulary to students. The study can conclude that this technique can be utilized to improve vocabulary of students as well as help them to learn easily as they have to find meaning of some words which is synonym to the main word. Word map activities can also enhance the social communication of students as well as give them confidence to participate in the activities. The study recommended EFL teachers to advance their ways to know the most significant ones through which they can use word-map activities. ÖZ Kelime öğretmek açıkça sadece yeni kelimeler sunmaktan daha fazlasıdır, ancak knouşmacı tarafından dilde ne sıklıkta kullanıdığının temeli olarak kullanılır. kelime bilgisi sadece yeni kelimeyi öğrenmek için değil aynı zamnda bilgiyi elde etmek için de öğretilir kelime eşlemenin öğrencilerin kelimeleri deha kolay anlamalanna ve ezberlemelerıne yardıma olması beklenmektedir Bu teknik aynı zamanda öğrencinin kelime dağarcığını gliştirmek için de kullanılabilir ve öğrencilerin ana kelimeyle ilişkisi olan bazı kelimeleri bulmaları gerektiğinden öğrencilein daha kolay ezberlemelerine yardımıcı olabilir. Bu nedenle çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerine kelime öğretiminde bir strateji olarak kelime eşleştirmenin etkililiğini belirlemektir Ön-sontest, Eşdeğer Grup Tasarımı, bu araştrımada kullanılan deneysel stratejidir . Mevcut çalışmanın edilen sonuçları, kelime Haritası Etkinlkleri kullanılarak işlenen deney grubunun başarısının, geleneksel yöntemle işlenen kontrol grubuna göre daha iyi olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla kelime Haritası Etkinlikleri kullanmaın öğrencilerin kelime dağarcığının anlamını iyi bir şekilde anlamalarına yardımcı olduğu sonucuna varılabılır en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Word-Mapping; Teaching Vocabulary; Experimental Strategy en_EN
dc.subject Kelime Haritalama; Kelime Öğretimi; Deneysel Strateji en_EN
dc.title The Impact of Word Map Activities on Primary School Students' Vocabulary Achievement en_EN
dc.title.alternative Kelime Haritasi Etkinliklerinin Ilkokul Öğrencilerinin Sözlük Başarilarina Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account