Karabuk University

Pragmatics Of Compliment Speech-Act Verbs Used By Iraqi EFL Students

Show simple item record

dc.contributor.author ALDULAIMY, HUDA ABDULATIF AHMED
dc.date.accessioned 2022-08-16T09:25:18Z
dc.date.available 2022-08-16T09:25:18Z
dc.date.issued 2022-07-18
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2049
dc.description.abstract ABSTRACT Learning a new language goes well beyond simply memorising its vocabulary. Students will probably have a hard time first grasping the meaning of each word and then remembering how and when to apply it. For decades, Iraqi children have been denied access to conventional educational services. When you speak, you are engaging in a "speech act" (e.g., apology, request or compliment). The researcher have decided to focus on the pragmatic use of compliment speech act by Iraqi EFL learners. Iraqi EFL students' complement answers are the subject of the current study, which is a sociolinguistic investigation. Pragmatic knowledge and competency of Iraqi EFL learners were examined in this study, as were the language learning strategies used to acquire pragmatic information and their views on and perceptions of pragmatics. In order to have a grasp on practical applications, the researchers focused on primary research. Written Discourse Completion Task (DCT henceforth) were used to gather the data using forty situations under eight different contexts. The contexts consist of classification of speech acts by Searle theory and three main categories of compliment such as skill, possession, and personality characteristics used in the study. The study included 150 students from the English Department at Diyala University in Iraq. The study found variety in the speech acts of Iraqi EFL learners when complimenting any situation. In the current study, Iraqis' responses were likewise shown to contain a combination of the two types of responses i.e. negative and positive semantic structure. ÖZ Yeni bir dil öğrenmek, onun kelime dağarcığını ezberlemenin ötesine geçer. Öğrenciler muhtemelen önce her kelimenin anlamını kavramakta ve ardından onu nasıl ve ne zaman uygulayacaklarını hatırlamakta zorlanacaklar. Onlarca yıldır Iraklı çocukların geleneksel eğitim hizmetlerine erişimi reddedildi. Konuştuğunuzda, bir "konuşma eylemi" gerçekleştiriyorsunuz (örneğin, özür, istek veya iltifat). Araştırmacı, Iraklı İngilizce öğrenenler tarafından iltifat konuşma eyleminin pragmatik kullanımına odaklanmaya karar verdi. Iraklı EFL öğrencilerinin tamamlayıcı cevapları, toplumdilbilimsel bir araştırma olan mevcut çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada Iraklı İngilizce öğrenenlerin edimbilimsel bilgi ve yeterlilikleri ile edimbilimsel bilgi edinmek için kullanılan dil öğrenme stratejileri ve onların edimbilim hakkındaki görüşleri ve algıları incelenmiştir. Pratik uygulamaları kavramak için araştırmacılar birincil araştırmalara odaklandılar. Verileri yirmi farklı bağlam kullanarak toplamak için Yazılı Söylem Tamamlama Görevleri (bundan böyle DCT) kullanıldı. Söz edimlerinin Searle kuramına göre sınıflandırılması ve çalışmada kullanılan iltifatın beceri, sahiplenme ve kişilik özellikleri gibi üç ana kategorisi. Çalışmaya Irak'taki Diyala Üniversitesi İngilizce Bölümü'nden 150 öğrenci katılmıştır. Çalışma, herhangi bir durumu iltifat ederken Iraklı İngilizce öğrenenlerin konuşma eylemlerinde çeşitlilik buldu. Mevcut çalışmada, Iraklıların tepkilerinin aynı şekilde iki tür tepkinin, yani olumsuz ve olumlu anlamsal yapının bir kombinasyonunu içerdiği gösterilmiştir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Pragmatic; Speech act; Compliment; Sociolinguistic; Iraqi EFL Students en_EN
dc.subject Edimbilim; Söz edimi; İltifat; Toplumdilbilim; Iraklı EFL Öğrencileri en_EN
dc.title Pragmatics Of Compliment Speech-Act Verbs Used By Iraqi EFL Students en_EN
dc.title.alternative Irakli EFL Öğrencileri Tarafindan Kullanilan Ilgi Sözü Işlemlerinin Pragmatikleri en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account