Karabuk University

The Effect of Language Framework Planning Strategy for Supporting the Functions of Language in the Classroom

Show simple item record

dc.contributor.author JASSIM, DHIA'A NSEIF JASSIM
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:57:56Z
dc.date.available 2022-08-16T10:57:56Z
dc.date.issued 2022-06-22
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2050
dc.description.abstract ABSTRACT Language Framework Planning Strategy has been used as a strategy in teaching the functions of the language inside the class; it helps students increase students' knowledge that makes them better at using language to communicate in daily life situations and support teachers to become more organized in teaching the language. Therefore, the study aims to find out the role of using Language Framework Planning Strategy (henceforth: LFWPS) in teaching the functions of language to EFL preparatory school students. The study's sample included (100) randomly selected students from the Iraqi EFL fourth preparatory school from Al-Dulia, Al-Jahid Preparatory School during the academic year (2021-2022), that represents 73,17 percent of its original population with two equal groups, i.e., the experimental and control groups. The groups were equalized in terms of age, parents’ level of education, and their degrees in English language subject in the previous grade of the academic year (2020-2021). The students of the experimental group were taught by using (LFWP) strategy, whereas the control group followed the conventional method. The data were collected and analyzed statistically, and the obtained results revealed that there are statistically significant differences between student's mean scores of the control group, who are taught according to the conventional method, and the mean scores of the experimental group, who are taught by using the language framework planning strategy in the posttest. Second, there are statistically significant differences between students' mean scores of the pretest, and the mean scores of the posttest of the experimental group, who are taught by using the language framework planning strategy. Consequently, LFWPS is a strategy that is more effective and useful compared with using the conventional method for teaching any language functions. ÖZ Dil Çerçevesi Planlama Stratejisi, dilin işlevlerinin sınıf içinde öğretilmesinde bir strateji olarak kullanılmış; öğrencilerin günlük yaşam durumlarında iletişim kurmak için dili daha iyi kullanmalarını sağlayan bilgilerini artırmalarına yardımcı olur ve öğretmenleri dil öğretiminde daha organize olmaları için destekler. Bu nedenle, çalışma, İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerine dilin işlevlerinin öğretilmesinde Dil Çerçevesi Planlama Stratejisi (bundan böyle: LFWPS) kullanmanın rolünü ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemi, akademik yıl boyunca (2021-2022) Al-Dulia, Al-Jahid Hazırlık Okulu'ndan Irak'taki EFL dördüncü hazırlık okulundan rastgele seçilen (100) öğrenciyi içeriyordu; bu, iki eşit öğrenciyle orijinal nüfusunun yüzde 73,17'sini temsil ediyor. gruplar, yani deney ve kontrol grupları. Gruplar, akademik yılın bir önceki sınıfında (2020-2021) yaş, velilerin eğitim düzeyi ve İngilizce dersindeki dereceleri açısından eşitlendi. Deney grubu öğrencilerine (LFWP) stratejisi kullanılarak eğitim verilirken, kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulandı. Gerekli veriler toplanmış ve istatistiksel olarak analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlar, geleneksel yöntemle eğitim gören kontrol grubu öğrencilerinin puan ortalamaları ile eğitim gören deney grubunun puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. son testte dil çerçevesi planlama stratejisini kullanarak. İkinci olarak, dil çerçevesi planlama stratejisi kullanılarak eğitim gören deney grubunun öğrencilerin ön test puan ortalamaları ile son test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar vardır. Sonuç olarak, LFWPS, herhangi bir dil işlevini öğretmek için geleneksel yöntemi kullanmaya kıyasla daha etkili ve kullanışlı bir stratejidir. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Effect; Framework Planning; Supporting; Functions of Language en_EN
dc.subject Etki; Çerçeve Planlama; Destekleme; Dilin İşlevleri en_EN
dc.title The Effect of Language Framework Planning Strategy for Supporting the Functions of Language in the Classroom en_EN
dc.title.alternative Sınıfta Dilin İşlevlerini Desteklemede Dil Çerçevesi Planlama Stratejisinin Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account