Karabuk University

The Effect of Teaching Drama on improving Creative Thinking of Iraqi EFL Pupils

Show simple item record

dc.contributor.author JASIM, LATEEF NSAIF JASIM
dc.date.accessioned 2022-08-16T11:12:47Z
dc.date.available 2022-08-16T11:12:47Z
dc.date.issued 2022-07-01
dc.identifier.uri http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2051
dc.description.abstract ABSTRACT This study is concerned with creative thinking in teaching drama; therefore, it investigates and compares the effect of using Drama in improving the creative thinking of Iraqi EFL Pupils to find out whether using drama in the instruction of English improves and develops pupils' creative thinking, improves pupils' performance in recognition and production level. The present study adopts a quantitative design by using an experimental study. The sample of the study includes 120 students chosen randomly from the 5th preparatory grade for the academic year 2021-2022. The data are collected quantitatively by pretests and posttest from the two groups. The data are analyzed statistically by using the (SPSS). The main findings indicate that there is a statistically significant difference in mean scores of the pre and posttests of the experimental group. The mean of post grades of the experimental group is more than the mean of pre grades of the experimental group. Thus, creative drama activities enable the students of the experiment group to gain a significantly better acquisition of scientific knowledge than those of the control group. Consequently, teachers should be trained on how to use drama in teaching English to their students. In addition, students' personalities, academic success, and cultural understanding of the foreign language should be improved by the use of theatrical exercises in foreign language instruction, and the teacher's primary focus should be on the importance of rationally discussing ideas with pupils. ÖZ Bu çalışma drama öğretiminde yaratıcı düşünme ile ilgilidir; bu nedenle, İngilizce öğretiminde drama kullanımının öğrencilerin yaratıcı düşüncesini geliştirip geliştirmediğini, öğrencilerin tanıma ve üretim düzeyindeki performansını iyileştirip geliştirmediğini bulmak için, Irak İngilizcesi İngilizce olan İngilizce öğrencilerinin yaratıcı düşüncesini geliştirmede Drama kullanmanın etkisini araştırır ve karşılaştırır. Bu çalışma, deneysel bir çalışma kullanılarak nicel bir desene sahiptir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılı 5. hazırlık sınıfından rastgele seçilen 120 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler iki gruptan ön test ve son test ile nicel olarak toplanmıştır. Veriler (SPSS) kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilir. Temel bulgular, deney grubunun ön ve son test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Deney grubunun son notlarının ortalaması, deney grubunun ön notlarının ortalamasından daha fazladır. Böylece yaratıcı drama etkinlikleri deney grubu öğrencilerinin kontrol grubuna göre önemli ölçüde daha iyi bir bilimsel bilgi kazanımı elde etmelerini sağlar. Sonuç olarak, öğretmenlere öğrencilerine İngilizce öğretiminde dramanın nasıl kullanılacağı konusunda eğitim verilmelidir. Ayrıca, yabancı dil öğretiminde teatral alıştırmalar kullanılarak öğrencilerin kişilikleri, akademik başarıları ve yabancı dile ilişkin kültürel anlayışları geliştirilmeli ve öğretmenin birincil odak noktası, fikirleri öğrencilerle akılcı bir şekilde tartışmanın önemi olmalıdır. en_EN
dc.language.iso en en_EN
dc.subject Creative thinking; Effect; Drama; EFL en_EN
dc.subject Yaratıcı düşünme; Etki; Drama; İngilizce en_EN
dc.title The Effect of Teaching Drama on improving Creative Thinking of Iraqi EFL Pupils en_EN
dc.title.alternative Drama Öğretiminin Irak'ta Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenen Öğrencilerin Yaratıcı Düşüncesini Geliştirme Üzerindeki Etkisi en_EN
dc.type Thesis en_EN


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account